MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ombygging av lok fra AC til DC
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ombygging av lok fra AC til DC

 Post Reply Post Reply
Author
StaleH View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 12 desember 2016
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StaleH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ombygging av lok fra AC til DC
    Posted: 12 desember 2016 at 12:14
Hei! Jeg har nylig konvertert over til DC, i forbindelse med bygging av nytt anlegg. Det jeg hadde / har av Märklin AC selges, mens alt det andre fra andre produsenter bygger jeg om.

Er det noen her som har bygget om Roco El. 16 fra AC til DCC? Kunne vedkommende vært så grei å delt noen tips, og kanskje bilder? 
Mvh. Ståle Hatlelid
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2016 at 19:07

Jeg har bygget om flere ac til dc. Dette er ikke vanskelig med du må bytte akslinger, da ROCO bruker uisolerte akslinger på sine ac lok. Disse kan bestilles gjennom ROCO eller din nærmeste forhandler. eller er det bare å lodde om 2 ledninger innvendig på printplaten.


Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2016 at 21:07
...og trenger du DC el-16-hjul, Ståle kan du bare sende meg et PM for å få dem ganske så julegavegratis. Det er riktignok hjul uten bremseskivene - for tidligere Rocoutgavene til el16 og Rc hadde ikke disse. Jeg har skiftet ut hjulene på mine eldre DC-modeller med hjul m bremseskiver. Men jeg har fortsatt et lass med DC-hjul om du trenger i ombyggingsøyemed.

Skulle du likevel foretrekke nye deler: Jeg har bestilt Roco-deler direkte fra Roco her: http://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html
Du trenger bare vite artikkelnummeret på loket du vil ha deler til. For vogner er ikke delelisten like komplett, men Roco er kjappe til å svare på epost.


Edited by Lars Gjertsen - 12 desember 2016 at 21:10
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2016 at 21:36
Hei, skal du kjøre DCC ? med lyd ?

Alternativt kan du også selge det du har, og kjøpe et nytt :


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.