MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vitrineskap for lok og vogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vitrineskap for lok og vogner

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vitrineskap for lok og vogner
    Posted: 08 desember 2016 at 00:18
Har noen noe tips om hvordan få tak i vitrineskap som er passende dype for utstilling av ens lok og vogner?
Jeg var på en messe for en del år siden der det var en som drev spesielt med slikt for MJ, men husker ikke navn lenger.
Svein S
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 08:16
Tronrud kanskje. Du kan jo prøve å bestille, men jeg har gitt opp...
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 08:19
Mener Tronrud fortsatt lager slike, han var etter det jeg husker utstiller på Krågstadmessen i år.
Veldig fine vitriner.
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 09:38
Kan ta endel tid å få laget skapet; men utsøkt kvalitet.  Verd å vente på.
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 10:52
Takk for informasjon om Tronrud, men det med leveransetreghet kan være et problem i dette tilfellet (jeg spør på vegne av andre). Men er det slik at alle dere som har vitrineskap for modeller har Tronrud, eller finnes det alternativer som man er fornøyd med?
Svein S
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 11:17
Kibri har diverse typer slike skap, men om noen lagerfører dem i Norge nå vet jeg ikke.
 
 


Edited by H. Lindholm - 08 desember 2016 at 11:22
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 12:11
Vitrineskap har jeg laget selv, bestående av 2 glassdører fra IKEA, samt noe material fra byggvarebutikken. Er noen år siden, men tror jeg brukte tre-fire kvelder med maling. Rimelig ble det også, under tusenlappen totalt.
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 16:59
Jon Andre Lillehagen (LokoJon her på forumet) laget for noen år siden et flott vitrineskap med utgangspunkt i en bilderamme fra IKEA. Tror kanskje byggebeskrivelsen ligger her på forumet et sted, uten at jeg har brydd meg om å søk etter den, men du finner den også nederst på denne siden her: http://www.smallgardenrailways.com/V-re-prosjekter.html
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 20:56
Originally posted by ses ses wrote:

Takk for informasjon om Tronrud, men det med leveransetreghet kan være et problem i dette tilfellet (jeg spør på vegne av andre). Men er det slik at alle dere som har vitrineskap for modeller har Tronrud, eller finnes det alternativer som man er fornøyd med?


Jeg har to skap fra Tronrud, et med skinner. Begge er flott utført og de passer til ulike togstammer. Tror han lager mål på bestilling. Han er hos CMJS på mandager så vidt jeg vet.

Ifølge MJ-bladet.no er det også en artikkel om bygging av sitt eget vitrineskap i MJ-bladet 2014/1
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 21:07
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

(...) Ifølge MJ-bladet.no er det også en artikkel om bygging av sitt eget vitrineskap i MJ-bladet 2014/1

Det er det vitrineskapet til Jon Andre som jeg nevnte rett over her.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2016 at 21:53
Takk for tips, men jeg tror ikke selvbygging er aktuelt i denne saken. Dette er en meget busy kone som skal ha en julegave til sin mann som besitter en del MJ-modeller.


Edited by ses - 08 desember 2016 at 22:19
Svein S
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2016 at 12:41
Jeg kjøpte et skap til mine N-modeller fra http://www.vitrinenschmidt.de
Da jeg skulle bestille var det litt "krøkkete" fordi mine evner til å kommunisere på tysk er heller dårlige.
Jeg fant samme leverandør via Ebay, og de leverte et pent skap med nedfreste riller slik at man slipper å legge skinner i skapet.
Det var i ubehandlet bjørkefiner med plexiglass dører.
Leveres i mange dimmensjoner.  Kan anbefales.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2016 at 18:01
Står en splitter ny 125cm. Tronrud-vitrine til salgs hos VMJI.NO i Drammen
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2016 at 19:06
Originally posted by ses ses wrote:

Takk for tips, men jeg tror ikke selvbygging er aktuelt i denne saken. Dette er en meget busy kone som skal ha en julegave til sin mann som besitter en del MJ-modeller.



Hei Svein.

Jeg har muligens et til salgs.

Se på TMJK forumet.
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.