MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sporplan Østbanestasjonen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sporplan Østbanestasjonen

 Post Reply Post Reply
Author
esg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2014
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote esg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporplan Østbanestasjonen
    Posted: 01 november 2016 at 10:01
Er det noen som har sporplanen til gamle Østbanestasjonen liggende rundt? Jeg skulle gjerne visst hvordan stasjonen så ut på 60-tallet, men sliter med å finne dette selv på nettet.

Dersom noen også kan peke meg i retning av en tidtabell for samme stasjon i samme periode blir jeg ekstra glad
Mvh. Espen
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2016 at 10:33
Hvis du går inn på http://kart.finn.no/ kan du velge historiske flyfoto. For Oslo sentrum finnes bl.a. 1937, 1947, 1971 og 1984 (og mange flere). Altså ikke fra 60-tallet, men 1971 er vel nær nok?
Flyfotoenes kvalitet varierer nokså mye, men på en del av dem kan spor sees helt tydelig.
 
Generelt er disse historiske flyfotoene svært interessante for å se hva som har skjedd av endringer gjennom tiden. For de større byene finnes det bilder fra mange forskjellige år. Det er også en del historiske kart, noen helt tilbake til 1800-tallet.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2016 at 22:18
Jeg ser i farta ikke det 'historiske' valget ....
Må jeg være innlogget?
Bjørn Egil
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2016 at 23:06
Det kommer opp en menylinje som starter med :
SØK. Ruteplann, finn , og deretter kommer Historiske.

Historiske kommer opp når du har somet så langt inn at det finnes historiske kart som dekker området
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2016 at 01:45
Ja, det glemte jeg å skrive. Man må først zoome inn på kartet på det området man vil studere, deretter kan man velge historiske flyfoto. Det varierer veldig hva som finnes av gamle flyfoto for de forskjellige områdene, derfor vil det bare vises de valgene som gjelder for hele det området man ser på skjermen. Man ser det tydelig hvis man zoomer inn på et veldig lite område i eksempelvis Oslo sentrum, da kommer det opp veldig mange valg. Etter hvert som man zoomer ut forsvinner flere og flere valg, fordi områdene rundt ikke er dekket av så mange flyfoto.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.