MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - N-skala kjøpes!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

N-skala kjøpes!

 Post Reply Post Reply
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: N-skala kjøpes!
    Posted: 22 oktober 2016 at 22:44
Jeg har blitt hekta på N-skala og er interessert i å få tak i noe brukt
- Skinner (primært Fleischmann)
- Ringstall
- Svingskive
- Planovergang
- Broer
- Norsk materiell

Send meg en melding dersom du har noe du vil selge, så vurderer jeg hva som er interessant.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2016 at 10:24
Hei!
Jeg har ett stk ROCO B1, ett stk Cargo Follum og en mengde Arnold kjølevogner + ett stk hjemmelakkert nydesign Di3. Du må gjerne ta kontakt pr. tlf 91653742. Skal til messen på Hamar.
 
Med hilsen
 
Kristian Svendsen
krsven
Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2016 at 14:37
Hei.
Jeg fikk lakkert El 18 og Di3 gml.design hos Reine Torstensson  (www.nskalaen.se) Nå lager han JBV.Di3 628 til meg. Han har lagt ut bilder av prosessen på nettsiden sin. De koster noen kroner men jeg syns
det er verdt prisen. Hender også det ligger norske N-modeller ute på e-bay. Fikk tak i noen vogner fra Collector Model der
MVH.
Rune Ø

Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2016 at 14:47
www.nskalan.se skal det være
Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2016 at 15:49
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2016 at 23:56
Originally posted by totenmann totenmann wrote:

Hei.
Jeg fikk lakkert El 18 og Di3 gml.design hos <span style=": rgb241, 241, 241; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 12.16px;">Reine Torstensson  (www.nskalaen.se) Nå lager han JBV.Di3 628 til meg. Han har lagt ut bilder av prosessen på nettsiden sin. De koster noen kroner men jeg syns</span>
<span style=": rgb241, 241, 241; font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 12.16px;">det er verdt prisen. Hender også det ligger norske N-modeller ute på e-bay. Fikk tak i noen vogner fra Collector Model der</span>


Lakkering og dekaler fikser jeg selv, men jeg har ingen erfaring med N-skala så langt, så jeg vet ikke hva som finnes på markedet. Med andre ord så kjøper jeg gjerne lok og vogner som ligner på de norske (El18, Di5, Di3, B1, ICE3 m.m.). Kommer nok etter hvert til å lage messingplater til BM 92, B5, fronter for El 16 og annet materiell som enkelt kan lages og settes på ferdige understell, men jeg vil begynne med å bli kjent.

Edited by Pelle - 23 oktober 2016 at 23:57
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2016 at 00:03
Originally posted by totenmann totenmann wrote:

http://home.lyse.net/togmodeller/bhn_modeller_N.htm

Takk for oversikt. BM 68 virker spennende. Hva er basisen for en slik modell, mon tro?

Noen som vet hvordan man får tak i Bjørn Nicolaisen? Som nevnt så kan jeg lage materiell selv, men vil gjerne bli kjent med hva som er å få tak i, og helst digital med lyd. Vet jo ikke engang om det er lett å digitalisere gamle lok. Det er jo smått..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2016 at 18:47
Hei igjen 
Arnold har laget CargoNet Ce110.008 i N skala, er på tilbud til kr 995,-hos NMJ. Skal du på MJ messa på Hamar?
MVH
Rune Ø


Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2007
Location: Norge
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2016 at 20:45
Back to Top
Vestafor View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Vestafor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2016 at 22:04
BM69 er basert på Fleischmann nr.7434 + mellomvogn nr.7436 eller 7438 + 7439
BHN

http://home.lyse.net/togmodeller/
Back to Top
Steinar Norrøne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Norrøne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2016 at 19:53
Hei Pelle :)

Byggesett og oppgraderingssett for å fornorske n-modeller høres interessant ut. Messingsider for å lage B5 vogner av f.eks Eurofirmavogner er et velkomment tilskudd til norsk n-scala. Da spesielt personvogner er mangelvare.
Fleischman og Brawa sin talent kan lakkeres om til Bm 93
Lilliput sin Flirt kan også lakkeres om til Bm 75. Men det blir vel en stor maskeringsjobb.
Ingen av modellene blir helt korrekte, men i N så må man nok kompromisse mer enn i H0.
Svenske RC lok finnes og dekaler til andre versjoner finnes også.
Svenske personvogner finnes det også byggesett til.
www.mollehem.se [URL= ][/URL]
Hobbytrain lager Vectron lok som cargonet benyttet en tid.
Flere Hectorrail lok finnes også fra forskellige produsenter.
Det finnes også en facebook side Vi som bygger N-skala modelljernbane.

mvh

Steinar Norrøne
Back to Top
jarleek View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 juli 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jarleek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2016 at 11:47
Habo Hobby jobber med ei El16-kåpe. Kan bestilles allerede!
Jarle VE
Fersking i TMJK
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2016 at 13:48
Originally posted by Steinar Norrøne Steinar Norrøne wrote:

..Lilliput sin Flirt kan også lakkeres om til Bm 75. Men det blir vel en stor maskeringsjobb.

Tror nok dette kan løses med dekaler som jeg også kan lage selv.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
glennwo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 07 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote glennwo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2016 at 14:44
Jeg har lagt ut en annonse på Finn.no nå med N-Skala: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85300560
--
Glenn W. Olsen, rallyerkult@hotmail.com
ABOs Linje * Motorsport * Modelltog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.