MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lommedalsbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lommedalsbanen

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lommedalsbanen
    Posted: 24 september 2016 at 11:28
Sist helg var jeg en tur til Lommedalsbanen for første gang. Jeg kom avgårde alt for sent og rakk ikke se så mye på det de hadde, men jeg skal helt klart tilbake dit flere ganger. Det er en tur som absolutt kan anbefales!Smile

Her er forøvrig en liten video jeg har laget fra turen. Jeg sliter litt med mp4-filer i nettleseren, noen fungerer og andre ikke, så hvis videoen ikke kommer opp ruller du bare nederst og klikker på linken i stedet.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 02:19
Ingen av videoene funket, har du vurdert og laste opp på youtube? Jeg bruker Chrome forresten. 
Proud to be a nerd.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 10:46
Hmm, Chrome og Firefox sliter på den maskina jeg sitter ved nå ser jeg, men på maskinene hjemme funket det fint i alle nettleserne jeg prøvde (IE, FF, Chrome, Opera og Vivaldi), så da tror jeg problemet må ligge i maskina et sted og ikke i videofila. Jeg vil helst hoste videoene mine selv, men har vurdert en ekstern host som reserveløsning hvis jeg ikke finner ut av mp4-problemet. Youtube er uaktuelt, kanskje Vimeo kan funke, må sjekke litt mer først.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 11:25
Kan det ha noe med hvilken avspiller som er satt opp for Mp4-filer i Windows ?
Jeg bruker VLC.

Hos meg dukker det opp en "startkanapp" på skjermen et lite øyeblikk, for så å forsvinne.
Kopierer jeg linken og legger den inn, så vises filmen.
Bruker Opera som nettleser.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 11:52
Det er godt mulig. Jeg har også VLC som standard hjemme, men får også vist videoene i egne faner direkte i nettleserne uten bruk av VLC, så nøyaktig hvor problemet ligger aner jeg ikke. Mistenker at det kan ha noe med HTML5 å gjøre, samt hvordan fila har blitt kodet, men vet alt for lite om emnet til å kunne uttale meg sikkert.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 13:11
Om jeg har forstått det riktig, så er nettleseren mere som et "skall" å regne.
Så selv om fila ligger på hjemmesida i nettleseren, så kjøres den av VLC.

Tror som deg heller at det har noe med HTML å gjøre.

Men kan selvsagt ta feil.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 17:19
OK, da har jeg knota litt i Joomla backend og opprettet en Vimeo-konto. Funker det greit i ulike nettlesere nå..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2016 at 17:37
Funker fint i Opera hos meg nå.
Back to Top
Steinar Norrøne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Norrøne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2016 at 20:45
Funker med internett Explorer også..
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2016 at 15:49
Takk for tilbakemeldingene. Ja, jeg håper og tror at det har ordnet seg nå, har avinstallert Yendif-pluginen i Joomla og lastet opp videoene til Vimeo i stedet. Det virker også til å være en mye mer elegant og brukervennlig løsning, selv om jeg ikke får samlet alt av data på ett sted.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.