MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vintertrær
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vintertrær

 Post Reply Post Reply
Author
mjens1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 24 april 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mjens1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vintertrær
    Posted: 10 august 2016 at 13:47
Har laget noen prototyper på vintertrær. Grantrærne er laget av grillpinner og gips. Først legges et lag med klebrig gips rundt pinnen og man bruker fingre/en fyrstikk til å forme grener. Når dette har stivnet, tar man en ny runde med litt våtere gips og bruker fingre/fyrstikk til å forme grenene mer realistisk. Etter at det har stivnet pensler jeg på våt gips på oversiden av grenene for å skape en jevnere overflate som skal simulere tung snø. Når dette igjen har tørket pensler jeg på med mørkegrønn vannmaling (ganske tørr børste) under og mellom grener. I denne testen har jeg også laget mindre varianter som kan stå mer i bakgrunnen og på den måten skape illusjon om store trær på avstand. Bjørketreet er laget av en ugressplante jeg ikke vet navnet på, men nå i august finnes det mye av den i veikanter. Den har nå tett i tett med mørkebrune små frø. Disse river jeg av slik at jeg står igjen med bare grener. Grenene males hvite og grå. Deretter bruker jeg putevatt som jeg trekker ut i tynne flak og danderer rundt grenene. Mothakene i grenene gjør at vatten sitter godt fast. Er selv ganske fornøyd med resultatet, men forslag til forbedringer og tips mottas med takk.





Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.