MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bringedalsbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bringedalsbanen

 Post Reply Post Reply
Author
Dublin85 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2016
Location: Norsk
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dublin85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bringedalsbanen
    Posted: 31 juli 2016 at 16:45
Hei.
Har komt godt i gang med banen min i hagen. For di interesserte er det bare og søke på bringedalsbanen på YouTube så ligger det en liten filmsnutt der. Tar gjerne i mot kommentarer. God sommer.

Edited by Dublin85 - 31 juli 2016 at 16:45
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2016 at 20:45
Hei og takk for at du deler med oss. Legger ut filmen direkte her (hvis du synes det er greit).



En fin film som viser banen din og byggeteknikk. Ser at du bruker mye betong - noe som gjør at banen sikkert greier vinteren her i Norge.

Kjører du med spenning i sporet? Selv kjører jeg med livesteam og batteridrift.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Dublin85 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2016
Location: Norsk
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dublin85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2016 at 23:31
Takk for hjelpen med og legge filmen frem her.
Jeg har ingen erfaring med bane i noen skala og har nett heve meg rett på g skala. Kjører i dag med strøm i sporet men har lest at jeg med tiden bør gå over på batteri drift eller livesteam. Vil nok høste litt erfaring mot neste sommer. Banen er som dere ser med krappe svinger og 8sløyfe i r60, så stigningen er nokså bratt, dette gjør nok at det begrenser litt hva lokk jeg kan føre. Vil tro jeg har byggetrinn 1 klart før høsten, så er det å få bedene til å gjøre det frodigt rundt banen. vil lage en ny film når det meste er på plass, tar tid innimellom sommer regnbyene.
Back to Top
Dublin85 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2016
Location: Norsk
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dublin85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2017 at 19:50
Da var våren her og har fått ordnet litt på banen med småbygging i vinter. Har oppgradert med station master fra rr consept. Kjekt når toget stopper og starter fint på stasjonene av seg selv. Banen har klart sin første høst og vinter fint.
Har funnet ut at et malerpussebrett på skaft er fint og renske skinnene med. Også inn i tunellene.
Har lagt ut en film med litt kjøring på YouTube mrk bringedalsbanen spring.Har
Back to Top
Dublin85 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2016
Location: Norsk
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dublin85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2017 at 20:01
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.