MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - "Gjøkekjøring".....!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

"Gjøkekjøring".....!

 Post Reply Post Reply
Author
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: "Gjøkekjøring".....!
    Posted: 21 juli 2016 at 08:10
Takk, Eirik I!

Følelsen av å gjøre unna en dag på jobben (Riktignok med hyppige blikk ut på det vanvittig fine været...), suse hjemom for å hente utstyr, sette seg inn i et åpent, dobbeldekker veteranfly og danse over himmelvelvingen med den, uten tykk pelsjakke; men kun i en flightsuit med oppbrettede ermer - det bærer bud om en vellykket dag.

Når så Eirik i sitt feriefravær, har invitert meg, som en vanvittig kjørekåt, ikke baneinnehavende, dampist til å bruke sin kompakte, fine havebane, så er det stigning i programmet! Begge lok oppførte seg upåklagelig og det var en ren nytelse å la dem jobbe i den milde skyggen.

På tide å komme seg hjem; et enkelt laksemåltid ledsaget av to pints hjemmebrygget Spit Mk XXI - for så å sovne under solseilet på terrassen.

Dette må da være brukbart på en vanlig arbeidsdag - lurer virkelig på hvor fint det skal bli, når ferien snart begynner!

Igjen: takk, Eirik!
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2016 at 09:04
Smile Hørtes ut som en særdeles vellykket ettermiddag og kveld. Stilig.
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2016 at 10:48
Javisst, var det bra! :-) Gøy når ting klaffer.

Bare for ordens skyld; dersom det er flere som sliter med at de ikke får "vedlikeholdskjørt" banene sine tilstrekkelig, så stiller jeg svært gjerne opp for litt mosjonering av mitt materiell. ;-) Frekt? Ja, kanskje det; men regner med noen kjenner igjen følelsen og suget efter å få kjørt litt...
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2016 at 11:21
Ja Morten, dette høres ut som en brukbar arbeidsdag!Thumbs Up
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2016 at 16:14

Gjøkekjøring!!! Thumbs Up Det skal bli mitt nye passord. 

Selv om jeg har en egen liten bane, så er jeg ganske flink til å invitere meg selv rundt omkring.
Siste måneden har gått med til el-sykkelbygging. I går fikk jeg tatt første prøvetur,
så da melder det seg nok snart litt dampabstinenser her og.
Burde vel egentlig bygge dampsykkel. Har sett et par tyskere som har gjort det.


Surrer rundt på Rystelsesbanen.
Back to Top
ESI View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2013
Status: Offline
Points: 84
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2016 at 12:14
Bare hyggelig Morten. Det hadde selvfølgelig vært ennå hyggeligere om jeg hadde vært hjemme.. Men det blir det nok sikkert anledning til senere. Nå gleder jeg meg til å teste banen selv også..

Mvh
Adm.dir.
Furtebua Brygg og Bane
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.