MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Märklin og moduler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Märklin og moduler

 Post Reply Post Reply
Author
kaldenord View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaldenord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Märklin og moduler
    Posted: 08 august 2008 at 23:01
Da jeg er i prosessen med å flytte til nytt hus med mindre!! plass til mj så har planene om H0 fastanlegg måtte bli skrinlagt nesten før start, men etter å ha invistert i ett Trix startsett i N-skala ser jeg nå ihverfall at det kommer til å bli litt MJ videre.

Men jeg sitter nå da med ca 10 banan esker med MJ utstyr i H0 og Märklin, men har liksom ikke lyst til å kvitte meg med det. Selv om mesteparten er ubrukt eller bare testet og noe faktisk har plasten fortsatt inntakt så er det ikke mulig å omsette dette uten å tape masse på det.

Derfor har jeg kommet på den ideen at moduler etter Fremo prinsippet kunne være en måte å få litt MJ glede av dette utstyret.

Så da blir mitt spørsmål til de kreative brukerne i dette forumet:
Er det noen som har bygget/bygger moduler på märklin system?
Finnes det noen standard for endene på modulkassene for sammenkobling som det er med Fremo? (Kunne jo være morsomt å koble sammen med andre om det finnes noen da)

Av alt jeg har googlet på dette har jeg ikke klart å finne noe om det, så nå prøver jeg å høre med dere her på forumet.
Back to Top
Filledukke View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Filledukke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2008 at 11:51
God dag
Fikk i en annen tråd tips om å se på denne http://mmm-3r.pbwiki.com/. det skulle vel kunne gi noen svar på dine spørsmål.
Med vennlig hilsen
Jon
Back to Top
kaldenord View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaldenord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2008 at 22:04
Det ga faktisk en hel del svar og en del nye ideer også. Takker for linken.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.