MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - så....hva har dere fått til i dag...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

så....hva har dere fått til i dag...

 Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: så....hva har dere fått til i dag...
    Posted: 04 mars 2007 at 20:54

Jeg for min del har montert følgende ting på anlegget....

 

vann påfyllings utstyr....

sandtårn....

 

kullanlegg og godsterminal har etter montering blitt seendes ut som på bildene under....

 

 

 

 

 

 

 

er det noen andre som har vært produktive idag..... i så fall del med dere noen bilder....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 21:03
malte fjellpartiet på fremo-modulen min ferdig.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 21:09

Nææ en god del innlegg i "så" tråden

Joa, har gjort litt mer på Veggli og pirka av litt ballast som hadde satt seg på skinnene på det siste dioramaet jeg bygger. Hadde store palner om å gjøre ferdig Veggli, men det rakk jeg alså ikke

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 21:10
Likte tittel"n på denne tråden

Joa, har vært produktiv jeg:



Slik ser arbeidsbordet ut.





Detaljering kommer på plass etterhvert




Og her er et forsøk på stemningsbilde av Juptier, aka. 5772 "Olton Hall"...

Edited by carlf - 04 mars 2007 at 21:13
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 21:26

Originally posted by carlf carlf wrote:

Likte tittel"n på denne tråden

Joa, har vært produktiv jeg:

 


 

Ser du utnytter plassen i regelbok på best mulig måte du også 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 21:30
dokumentert

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 22:44

Laget en sporveksel:

og lagt hovedtogsporet på "Dalen" st:



Edited by jevistad - 09 mars 2007 at 20:20
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 22:52
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Likte tittel"n på denne tråden Joa, har vært produktiv jeg:   


Ser du utnytter plassen i regelbok på best mulig måte du også 




Selvfølgelig! De som faller under kunnskapsløftet får ikke ha en så nå må jeg ta igjen litt for de bak meg
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2007 at 23:36

 


Jeg har meldt meg på Fremo-treffet i Arendal.

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2007 at 00:04

Ehem, har lest MJ-bladet nr 1 og 2 for 2006....som jeg fikk i går i posten  Nå er jeg også ajour

 

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2007 at 14:38
Fortsattt skinnelegginga på Dombås modulen min (i stova til fruens forargelse), og klødd meg i skallen rundt kobling av diverse sporveksler.
Mvh Egil
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2007 at 15:40
Hmmm, jeg har tegnet vertikalprofiler for TMJKs nye anlegg:


Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 21:11
Har kjøpt litt grøntfor til dioramaet mitt i dag. Det er da i det minste noe....
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2007 at 21:28
De første grønne klattene har kommet på plass på dioramaet mitt. Begynte veldig forsiktig for å se hvordan det ble.


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Ørj@n View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 13 februar 2007
Location: Noreg
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørj@n Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 14:02

har ikke gjort så mye har begynt md og lage vei på vinteranlegget mitt

 

Helsing Ørjan :)
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 21:13
Vært hos Svigermor og hentet stikksaga... På tide å gå Fremodulen til livs. Den skal jo være klar om ein uke. På tide me litt oppfrisking da...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 22:03
Vært inne på mj-rommet og sett på all mj-en som ligger nedpakket......er ikke det nok da
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2007 at 22:06
Sitter og drømmer om anlegg..... selvfølgelig uten å gjøre noe med det! 
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2007 at 15:36
Har kjøpt to plater med kryssfiner.
I tillegg bel jeg fritatt for familiære plikter i tre timer i dag (som jeg tenkte jeg skulle bruke på tmjk).
Alt fint og flott, bortsett fra at jeg klarte å få ett eller annet på øye som jeg ikke får ut igjen, så nå er jeg, etter å ha sittet i en halvtimes telefonkø, på vei til legevakt. Og der gikk modellbyggedagen.....

Murphy var her..........
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 01:12
Jeg og en gjeng røvere har hatt riveparty i kjelleren til TMJK og rakk å rive halve anlegget mens vi hold på. Nytt party i morra. WoooHooo!



Hans Gunnar har tatt bildet, som viser raseringen. Snedig hvor fort det går å rive i forhold til hvor seint det går å bygge det opp ...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 18:01

Mange flinke sjeler ser jeg....vel jeg har kommet til skade for å bygge en stortysker i skala 1:35.... har bedrevet mange dager med research for å kunne bygge en norsk versjon av 63a med stivrammetender...har funnet ut at 4830-4839 ligger nærmest opp til byggesettet,men jeg trenger hjelp fra alle de vise her på forumet til å hjelpe meg med linker og tips om bilder av disse lokene slik at modellen blir mest mulig korrekt...har så langt funnet ett bilde av 4838 på tinnoset men trenger sårt flere bilder....(skal legge ut bilder av modellen om ikke så lenge)....please help me....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 19:08

Høres ut som et spennede prosjekt Morten

Her kommer et lite bilde fra fremgangen på diorama nr. 2.

img387/9057/img2411kn3.jpg

Veggli ble til slutt hvit... Sporet er blitt malt og smusset. Har også laget mur på plattformen ved hjelp av styrofoam som jeg har skåret ut murforstrukturen i og deretter malt med vannbasert maling. 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 19:47
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Mange flinke sjeler ser jeg....vel jeg har kommet til skade for å bygge en stortysker i skala 1:35.... har bedrevet mange dager med research for å kunne bygge en norsk versjon av 63a med stivrammetender...har funnet ut at 4830-4839 ligger nærmest opp til byggesettet,men jeg trenger hjelp fra alle de vise her på forumet til å hjelpe meg med linker og tips om bilder av disse lokene slik at modellen blir mest mulig korrekt...har så langt funnet ett bilde av 4838 på tinnoset men trenger sårt flere bilder....(skal legge ut bilder av modellen om ikke så lenge)....please help me....

Jeg fikk i forrige uke se en som har bygget en Trumpeter stortysker med vannentender! Tenderen er lagd i resin og koster faktisk mere enn byggesettet, men så kult! http://www.ipmsstockholm.net/forum/works/article.asp?data=91 93952076_~d_20070301_131844_~t_Nu_@228r_min_andra_modell_sna rt_f@228rdig_~a_Allbann.xml&expand=1

 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 22:00
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg fikk i forrige uke se en som har bygget en Trumpeter stortysker med vannentender! Tenderen er lagd i resin og koster faktisk mere enn byggesettet, men så kult! http://www.ipmsstockholm.net/forum/works/article.asp?data=91 93952076_~d_20070301_131844_~t_Nu_@228r_min_andra_modell_sna rt_f@228rdig_~a_Allbann.xml&expand=1

 

 

Det er samme modell jeg bygger men siden 15 av de 74 stortyskerne som ble igjen i Norge etter krigen hadde stivrammetender og siden de modellene som er laget av 63a fra ymse produsenter opp igjennom årene har hatt badekartender....ble mitt valg å gjøre enkelt (bestiller nok modellen av badekartenderen i tilfelle jeg ikke finner nok dokumentasjon) I følge boka "damplokomotiver i Norge " hadde følgende lok stivrammetender pr.1950:324,1100,1101,3113,4830-4839 og 5839 samt muligens 5116. Av disse er 4830-4839 bygd hos Maschb. & Bahnb. i Tyskland hvilket forbilde til Trumpeters modell også er,derfor er fornorskingen av denne modellen relativt enkel....men siden det følger med endel options i settet,hadde det vært greit med bilder av 4830-4839 slik at det blir så korrekt som mulig......

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 22:05

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Men siden det følger med endel options i settet,hadde det vært greit med bilder av 4830-4839 slik at det blir så korrekt som mulig......

Send meg en PM med e-posten din, så skal vi se hva vi kan få til.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 21:34
Har ikke bygget noe, men jeg og fattern har vært å kjøpt materialer til å bygge vitrineskap. Bakplate og lister og slikt. I morgen skal vi ut og få tak i plexiglass. Jeg skal legge ut noen bilder etter hvert som det bygges.
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.