El 15 |
Post Reply |
Author | ||
joernjj
Nykommer Joined: 28 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 februar 2006 at 00:36 |
|
Har fått i oppdrag av sjefen på jobb om å undersøke om det er noen som har bygget El 15 i H0. Noen som kan hjelpe meg? Mvh Jørn |
||
joernjj
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vet at NMJ har vært i Narvik og skaffet dokumentasjon. Om de har planer om å komme med EL15 vet jeg ikke.
|
||
A matter of life and death
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
For en gøy sjef du har.. Noen ledige jobber der?
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
joernjj
Nykommer Joined: 28 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter at vi i MTAS solgte våre El 15 til Hector Rail, har vi funnet ut at vi skal ha et skap med de lok vi har og har hadd siden MTAS ble dannet. Følgelig vil det da være et ønske om å på plass El 15, Dm3, IORE, T44 og også en El 12. Pr idag er det bare IORE som er på plass, og vi diskuterer jo om ikke en Rm og en Rc4 også hadde vært noe å satse på, da svært mange av våre førere har hadd disse som arbeidsplass i malmtog opp gjennom årene. Mvh Jørn |
||
joernjj
|
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den greieste måten er kanskje at MTAS bestiller de ønskede modeller hos Heljan eller Roco eller ....
|
||
Bjørn Egil
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var vell det som skjedde med Iore? |
||
A matter of life and death
|
||
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Heretter bør dere ihvertfall kun sørge for å kjøpe 1/1 lok som allerede finnes i modell. Det blir nok billigere, på alle måter. |
||
mvh Øyvind Strøm
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har bygget en El 15 i modell. Brukte en El 14 som basis. resten er
bygget i plast og noe messing. Jeg har bygget dette på noen
originaltegninger av loket.
I dag kan man også bruke ploger, pantografer og kobbel fra en Dm3, så det er ikke helt umulig å bygge en slik selv. Man kan helt sikkert finne et understell som basis også. Min mopdelle er en hyllemodell, og har bare originale El 14-moteren fra Lima som drivkraft. Det var også en som hadde stilt ut en selvbygget El 15 i Romerike Hobbysenter for ca. 10-15 år siden. Jobber med å lage en artikkel i MJ-bladet om byggingen. Råd, fakta og tips mottas med stor takk! |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du kan ikke lette litt på sløret og vise et bilde av modellen, Pelle?
Hadde vært tøft å hatt en i Hector design. |
||
Modellhilsen
Claes |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei jeg kan ikke komme med noen råd på stående fot. MEN... jeg vil bare si at en slik artikkel VIL jeg gjerne se. Er slikt jeg vil ha i MJ bladet |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har ingen gode bilder av modellen, og har ikke pakket ut noen tog
etter at jeg flyttet. Fant imidlertid dette bildet tatt for noen år
siden.
Ligner ikke mye på en El 15 der, men pantografene viser vel en klar indikasjon! Pantografene er forresten et byggesett jeg kjøpte på NMJ for noen år siden. |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
JanT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er ikke El 15 identisk med serie 40 i Romania? Med så mange lok bygd er det kanskje muligheter for at det finnes modeller et eller annaet sted i Øst-Europa? Mvh |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Roco kommer med Hector lokene i modell, men det er snakk om Øbb varianten, som er en omlakerings variant. Som Hector har kjøpt brukt i østerike. Det sies at EL15 lokene blir att ut av drift til Hønefoss ved ruteskiftet til sommeren, om det stemmer vil tia vise. Edited by Wickerman - 24 mars 2006 at 00:48 |
||
A matter of life and death
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvem sier det? |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Folk i njk miljøet, de skal sette inn de nye lokene fra simens, men jeg tro ikke føre jeg ser det. |
||
A matter of life and death
|
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvem sa du? Jeg har hatt kontakt med Hector og skrev en artikkel i siste På Sporet om de nye lokene, men konklusjonen der var at det ikke skal søkes om godkjenning i Norge for Siemens-lokene. I hvert fall ikke ennå. Så BR 161 (ex. El 15) blir nok å se i Follum-togene en god stund enda Lars. Turnusen for de to nye lokene fra Siemens vil være Hallsberg-Piteå. Hilsen Kjetil |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noen kjenner jeg bare ansiktet på og ikke ved navn desvere. Men jeg syntes også det var rart de skulle bytte ut EL15. |
||
A matter of life and death
|
||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De nye lokene fra Siemens er virkelig noen kraftplugger av de sjeldne, men opp bakkene fra Halden tror jeg fortsatt El 15 står bedre på "beina" for å si det slik. Fordelen med Siemens-lokene er at de kan kjøre direkte fra Sverige, igjennom Danmark og deretter videre nedover Tyskland uten problemer. Dette vil gi en god effekt med tanke på lokbytter og besparelse i både tid og penger. Men foreløpig har ikke Hector noen godstog som går denne veien. Nå har de imidlertid muligheten til å ta anbud og oppdrag fra Norden og nedover til kontinentet, til en fordelaktig pris. Den dagen de får et tilbud om å kjøre godstog direkte fra Norge til Tyskland, vil nok søknaden om Siemens-lokene komme hit til landet, men foreløpig gjør de altså ikke det. Hilsen Kjetil |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |