lego |
Post Reply |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 januar 2006 at 20:48 |
Var på roterommet hjemme hos foreldrene mine i helga. Der fant jeg en
gammel 13V transformator som det nå viser seg er helt fantastisk til
mine N-lok. Hurra!
Den hr faktisk både 12 volt kjørestrøm, 13V vekselstrøm og 12v likestrøm for elektriske artikler. Hurra! appropos Lego. De er vel de eneste som har gjort et kompromiss mellom 2R og 3R. De hadde i sin tid en 2R-midtleder. Men jeg ser de har byttet system. Irriterende. Jeg har 5 lok og nesten ti vogner og noen elektriske veksler og signaler og slikt hjemme som jeg sikkert ikke kan brukes lengre.... Eller jaja... vekselstyringen kan vel brukes fortsatt...... hmmmm så masse penger jeg sparer nå da :) |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mimre, mimre... Jepp, husker godt to-leder/midtledersystemet - blå (!) skinner til å begynne med, senere gikk de over til grått på 80-tallet. Jeg manglet en seksjon med midtleder på et punkt på banen, så lokene fikk ta rennafart for å komme over dødseksjonen... Di3 til Märklinbanen var i 9-årsalderen en fjern drøm, oppfyllelsen totalt avhengig av opphavets velvilje - og den var heller liten. dermed ble det et Lego-byggverk som i mine øyne dengang liknet meeeget på NSBs di3. Den ble i alle fall rød med gul stripe, men proporsjonene kunne neppe aksepteres uten en god porsjon velvilje. Men jeg har også Legotrafoen enda! Slitt, ripete, bråkete, men klarer fint å drive belysnings- og et reléanlegg for signaler. Lars
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |