MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Et deprimerende regnestyke !!!!!!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Et deprimerende regnestyke !!!!!!!

Post Reply Post Reply
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Et deprimerende regnestyke !!!!!!!
    Posted: 28 januar 2006 at 19:42

Innleggets innhold ble slettet og ødelagt av hackerangrep 9.2.06. Haccekrs innhold er fjernet

Edited by administrator
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2006 at 20:09
Hmmm, ikke minn meg på dette regnestykket. Her er det et valg du har tatt og det er ditt eget problem. Det er dog en del fordeler med automobilen som du glemmer. Men siden alt er så negativt, så kan du jo selge den. Kanskje det blir så mye til overs at det blir et messinglokomotiv på deg også? 

Edited by greffern
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2006 at 20:57
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Tenk på alt det fine MJ tingene man har fått for den summen .

Men har man klart seg uten bil da ???? .

Jeg har ikke nevnt boutgiftene ennå !!!!! .

Det er en trade-off. Med bil sparer jeg omlag 1 og en halv time til/fra jobb hver dag i forhold til buss. la oss si at jeg deler likt mellom mj, dama og ungene, så blir det ca 2 og en halv time ekstra hver uke jeg kan drive med MJ. Ikke værst det?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2006 at 21:53

Selge bilen, å nei, den har apsolutt sine fordeler . Bytter ikke bort bilen med et messinglok næi.

Som regel regner jeg aldri på det, man betaler bare og er ferdig med det.

Har andre ting jeg ikke bruker, og med det gir en kurant utbytte til hobbyen. Så noen nød lider jeg ikke.

Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2006 at 23:44

Slutt å sutre Åge...du har laaangt igjen... Jeg brukte over 40.000 i reparasjon på en "98 modell VW Caravelle i fjor jeg...og når jeg endelig ga opp og solgte den lå vel oljeforbruket på 0,1 liter pr. mil... Noen som snakket om tysk kvalitet?

Eirik

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2006 at 15:56

40 000 kr ja det er noen kroner i repp det ja, en annen jeg kjenner har også en Caravell og han har også hatt endel utgifter på sin.

Jeg har Toyota, å den har vært bilig og eie, skal ikke klage på den næi.

Sånn helt normat tenker jeg ikke over hvor mye man bruker på bil og div andre ting, mann har jo som regel bruk for det, å da må man jo bare betale det det koster.

Grund nr 1 til at jeg fikk lyst til og skrive innleget var at jeg sånn tilfeldig hadde vært på service med bilen, og så kommer jo veiavgiften osv osv, så jeg ville bare dele det lille regne stykket om hvor billig det er og ha bil med dere andre også da.

D ska itj gjænn"ta sæ sjø, æ had bære så løst t å del d me dåk andre hær på forumet sjø, sånn for morro skyll  .

Grund nr 2. La oss snu regnestyket da, hvor nye bruker mann på MJ hobbyen sin på et år. Det er da jeg bruker de kjærkomende orene som politikerene bruker når budskjetene sprekker. Ingen kommentarer   .

Edited by Tåge
Mvh
Åge

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2006 at 16:32
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Grund nr 2. La oss snu regnestyket da, hvor nye bruker mann på MJ hobbyen sin på et år. Det er da jeg bruker de kjærkomende orene som politikerene bruker når budskjetene sprekker. Ingen kommentarer   .

Eller hvor mange lokomotiver brenner røykere opp i løpet av et år

Eirik

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2006 at 17:53

Jeg røyker ikke, og nyter heller ikke alkohol, så der får ikke staten inn noen penger på meg nei.

Forsikrings selskapet mitt ville vite sånn ca hvor mye MJ ting jeg hadde og sånn ca værdien på det.

Jeg har begynnt så småt og skrive ned det jeg har og dokumentert det med bilder, å du væææææærden hvor mye man har når man først skal dokumentere det. Når mann begjynner å passere   kr er det er i sånne tilfeller mann begjynner å gå stille i dørene om hvor mye penger man har brukt på hobbyen.

Men, men, mann lever jo bare en gang så noe må mann jo bruke pengene på også, så hvorfor ikke MJ  .

Edited by Tåge
Mvh
Åge

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2006 at 12:19
Selg bilen og kjøp mj! Det er min filosofi!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2006 at 12:36
OM du hadde gått på pub to ganger i uka hadde det blitt nokså dyrt det også. I tillegg ahhde du vært mindre tilgjengelig hjemme etc.

Bare sånn for å prøve å trøste
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2006 at 13:13

Hei Carl-F

Bare sånn for å spore av litt....

Er du klar over at du har en handle som er litt av et kult-begrep? I hvertfall i visse kretser.

En kjent MJ-importør het nemlig Carl F. (Myklestad). Adressen var Pilestredet 17. En drøm for en liten sneip (meg) å lever varer der, tidlig på 70-tallet.

Nå er det jo ikke sikkert at du liker å høre at Carl-F importerte Märklin; kanskje du øyeblikkelig bytter navn? Jeg mener, i disse dager, hvor det er så populært å bytte nasjonalitet (i hvertfall som Dansk/Norsk på reise i Midt-Østen), så er navnebytte en liten ting.

Originally posted by carlf carlf wrote:

Selg bilen og kjøp mj! Det er min filosofi!

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
krisetoffer View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisetoffer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2006 at 15:13
når blei dette et bilforum gutta
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2006 at 19:35

Det er da lenge siden....

Når denne linken ble satt opp!

Edited by greffern
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2006 at 07:20
på tide å bytte passord?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2006 at 23:18

Ja. jeg har byttet passord no.

Det var det om man husker det nye da  , men det går sikkert bra.

Mvh
Åge

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2006 at 22:01

Siden mitt hoved inlegg i denne tråden ble ødelakt og slettet.

Skal jeg bare sånn kort fortelle om hva denne tråden hanlet om.

Jeg ville bare dele gleden med dere om hvor billig det er og ha bil i Norge   .

Og hvor mye MJ kunne mann ha fått for det   .

Mvh
Åge

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.