Et deprimerende regnestyke !!!!!!! |
Post Reply |
Author | |
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 januar 2006 at 19:42 |
Innleggets innhold ble slettet og ødelagt av hackerangrep 9.2.06. Haccekrs innhold er fjernet Edited by administrator |
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmm, ikke minn meg på dette regnestykket. Her er det et valg du har tatt og det er ditt eget problem. Det er dog en del fordeler med automobilen som du glemmer. Men siden alt er så negativt, så kan du jo selge den. Kanskje det blir så mye til overs at det blir et messinglokomotiv på deg også?
Edited by greffern |
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er en trade-off. Med bil sparer jeg omlag 1 og en halv time til/fra jobb hver dag i forhold til buss. la oss si at jeg deler likt mellom mj, dama og ungene, så blir det ca 2 og en halv time ekstra hver uke jeg kan drive med MJ. Ikke værst det? |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Selge bilen, å nei, den har apsolutt sine fordeler . Bytter ikke bort bilen med et messinglok næi. Som regel regner jeg aldri på det, man betaler bare og er ferdig med det. Har andre ting jeg ikke bruker, og med det gir en kurant utbytte til hobbyen. Så noen nød lider jeg ikke. |
|
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slutt å sutre Åge...du har laaangt igjen... Jeg brukte over 40.000 i reparasjon på en "98 modell VW Caravelle i fjor jeg...og når jeg endelig ga opp og solgte den lå vel oljeforbruket på 0,1 liter pr. mil... Noen som snakket om tysk kvalitet? Eirik
|
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
40 000 kr ja det er noen kroner i repp det ja, en annen jeg kjenner har også en Caravell og han har også hatt endel utgifter på sin. Jeg har Toyota, å den har vært bilig og eie, skal ikke klage på den næi. Sånn helt normat tenker jeg ikke over hvor mye man bruker på bil og div andre ting, mann har jo som regel bruk for det, å da må man jo bare betale det det koster. Grund nr 1 til at jeg fikk lyst til og skrive innleget var at jeg sånn tilfeldig hadde vært på service med bilen, og så kommer jo veiavgiften osv osv, så jeg ville bare dele det lille regne stykket om hvor billig det er og ha bil med dere andre også da. D ska itj gjænn"ta sæ sjø, æ had bære så løst t å del d me dåk andre hær på forumet sjø, sånn for morro skyll .
Grund nr 2. La oss snu regnestyket da, hvor nye bruker mann på MJ hobbyen sin på et år. Det er da jeg bruker de kjærkomende orene som politikerene bruker når budskjetene sprekker. Ingen kommentarer . Edited by Tåge |
|
Mvh
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eller hvor mange lokomotiver brenner røykere opp i løpet av et år Eirik |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg røyker ikke, og nyter heller ikke alkohol, så der får ikke staten inn noen penger på meg nei. Forsikrings selskapet mitt ville vite sånn ca hvor mye MJ ting jeg hadde og sånn ca værdien på det. Jeg har begynnt så småt og skrive ned det jeg har og dokumentert det med bilder, å du væææææærden hvor mye man har når man først skal dokumentere det. Når mann begjynner å passere kr er det er i sånne tilfeller mann begjynner å gå stille i dørene om hvor mye penger man har brukt på hobbyen. Men, men, mann lever jo bare en gang så noe må mann jo bruke pengene på også, så hvorfor ikke MJ . Edited by Tåge |
|
Mvh
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selg bilen og kjøp mj! Det er min filosofi!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
OM du hadde gått på pub to ganger i uka hadde det blitt nokså dyrt det også. I tillegg ahhde du vært mindre tilgjengelig hjemme etc.
Bare sånn for å prøve å trøste |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Carl-F Bare sånn for å spore av litt.... Er du klar over at du har en handle som er litt av et kult-begrep? I hvertfall i visse kretser. En kjent MJ-importør het nemlig Carl F. (Myklestad). Adressen var Pilestredet 17. En drøm for en liten sneip (meg) å lever varer der, tidlig på 70-tallet. Nå er det jo ikke sikkert at du liker å høre at Carl-F importerte Märklin; kanskje du øyeblikkelig bytter navn? Jeg mener, i disse dager, hvor det er så populært å bytte nasjonalitet (i hvertfall som Dansk/Norsk på reise i Midt-Østen), så er navnebytte en liten ting.
|
|
mvh Øyvind Strøm
|
|
krisetoffer
Nykommer Joined: 03 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
når blei dette et bilforum gutta
|
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
på tide å bytte passord?
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Ja. jeg har byttet passord no. Det var det om man husker det nye da , men det går sikkert bra. |
|
Mvh
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Siden mitt hoved inlegg i denne tråden ble ødelakt og slettet. Skal jeg bare sånn kort fortelle om hva denne tråden hanlet om. Jeg ville bare dele gleden med dere om hvor billig det er og ha bil i Norge . Og hvor mye MJ kunne mann ha fått for det . |
|
Mvh
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |