Digital Dekoder til Brawa Köf II |
Post Reply |
Author | |
webmakker
Medlem i MJF Joined: 06 oktober 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 januar 2006 at 17:02 |
Jeg er blitt den lykkelige (??) eier av en nydelig innelukket Köf II fra Brawa (art.nr. 0592) og tenkte å montere inn dekoder i denne.
Når jeg har tatt av taket ser jeg at det ser ut til å være klart for dekodermontering, men kun med en 4-pins plugg! Noen som har vært borti dette før og som kan gi meg noen tips? Hvilke kabelfarge skal evt. loddes til hvor på en std. NMRA dekoder ?? Edited by webmakker |
|
Bjørn H.
************************ rollin" & railin" into the southern Sunset.... |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Köf"en din har vel ikke noen tilleggsfunksjoner (lys etc.), så da er det vel bare to ledninger til strømopptak og to til motor. Nå har jeg aldri sett en sånn 4-pins plugg, men jeg antar det kanskje sitter to "jumpere" som kobler venstre strømopptak med den ene polen på motoren og høyre strømopptak med den andre. Når du tar av disse "jumperne" kan du med et ohmmeter måle hvilke to av de fire pinnene som kommer fra de to strømopptakene. Slik monterte jeg dekoder i min Brawa Köf (uten plugg): http://home.online.no/~bjornrl/dekoder_koef.htm Edited by Bjørn R Larsen |
|
webmakker
Medlem i MJF Joined: 06 oktober 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Bjørn R. og takk for meget nyttige opplysninger. Jeg slipper jo litt "billigere" unna enn deg da, siden ledningene allerede ligger frem til førerhytta, så det spørs om ikke Köf"en kjører digitalt allerede i kveld!
|
|
Bjørn H.
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg skjønner jeg kjøpte Köf"en min litt for tidlig Lykke til, og si ifra dersom du støter på noen problemer... |
|
webmakker
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ser du har NSB-logo på din Köf, vet du hvem som selger slike ? Jeg har sett at "Samvirkelaget" hadde disse for noen år tilbake, men det ser ikke ut til at de er i business lenger. Er det såkalte vanndekaler du har benyttet?? |
|
Bjørn H.
|
Bjørn R Larsen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vet ikke hvem som selger slike dekaler. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |