Tips om bygging av modelljernbaner |
Post Reply |
Author | |
Mrhansol
Nykommer Joined: 28 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 desember 2005 at 20:41 |
Hei Jeg har akkurat startet min nye hobby med Marklin H0 Det jeg nå lurer på er hva som er mest vanlig å bruke når man lager fjell å skråninger Jeg var inne på tanken å bruke netting som er ganske stiv, Forme den å dekke den med gips, er noen her inne som har noen gode forslag, å noen linker som viser hvordan man bygger slik Takk :-) |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er en italiensk side (på engelsk) jeg stadig er inne og sjekker ut. Han bygger i N-skala, men teknikken er universell. Siden oppdateres ganske ofte også. http://kopfbergbahn.calogero.org/index.php?page=modello/cost ruzione.php |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ta en titt på denne siden også:
http://st32.startlogic.com/~mymemoir/model-trains/forum/ph pBB2/viewtopic.php?t=157&sid=d6cb2e2a996de987d18c1ab6c5c b792a Joe Fugate er virkelig en som er verdt å lære av: http://siskiyou.railfan.net/ |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den linken funket dårlig for meg klipp & lim ga umiddelbart litt krøll. Men her er linken. Tok meg friheten å legge den ut på nytt, Knut! mvh Henning L |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk skal du ha, Henning.
KnuT |
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
De sidene er jo kjempebra og fortjener å bli lest! Spørsmålet gjalt jo landskapsbygging, under er noen lenker til litt andre ting som kan gi inspirasjon. Noe å strekke seg mot... (Husk å ikke miste motet selv om det ser uoppnålig ut!) En annen fin tips og inspirasjonsside; Laurie Greens sider. Se artiklene nedover i menyen til venstre. Dette er kanskje litt avanserte greier - men selv om man ikke har sånne ambisjoner, er det mye å hente her. Her er en side om anleggsplanlegging man kan ha nytte av. Et flott lite anlegg! På norsk er Svein Sandos mj-sider alltid et besøk verdt når man skal orientere seg. Og når det gjelder landskapsbygging - et Googlesøk på landskapsbygging modelljernbane ga dette resultatet. Her er det mye nyttig og noe unyttig. mvh Henning L |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Gratulerer med ny hobby! På denne linken ligger det en del gode byggetips på engelsk. Kanskje du finner noe du kan bruke der?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Takker for den gode hjelpen, Kom med flere tips om dere kan :-) Jeg har nå en bane på 244*122 cm + en vinkel ut på 80 *122 cm Har bygget bordet ferdig, Mangler nå bare lanskap,fjell å hus + + Må jeg ha en hjemmeside for å kunne legge ut bilder av banen min her ? Eller vordan legger jeg ut bilder om jeg ikke har hjemmeside ? Takker så mye for alle svarene jeg har fåt :-)
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et godt tips for må få lagt ut bilder er å starte en blogg, enten en som du lager selv, eller en som du kan få mekket ved f.eks dagbladet.no eller vg.no, eller blogger.com |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Bordet er nesten ferdig, Mangler bare noen flere foter
Første Prøvetur på en langt fra ferdig bane :-)
Håper noe liker bildene Kommer med flere bilder når jeg starter på terenget å husene Edited by Mrhansol |
|
Henning L
Post Options
Thanks(0)
|
Bildeopplasting: 1. MJF-medlemmer som er registrert her på forumet kan lettest legge ut bilder via opplastingsfunksjonen innebygd i forumet. Se på knappebrettet over skrivefeltet: Last opp bildet ved å klikke på knapp merket "1". Let deg fram til det stedet på din maskin der du har lagret bildet, og last det opp. Vips, så kommer det fram i innlegget ditt! 2. Klikker man på knappen merket "2" kan bilder fra et annet sted på nettet legges inn. Skriv/lim inn adressen til bildet og det vil dukke opp i innlegget. Husk at det er noe som heter copyright... ikke lov å legge inn andres bilder uten tillatelse... Ser at "mrhansol" har funnet ut av det, bilder dukket opp mens jeg skrev dette! mvh Henning L |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe, Ja jeg fikk lit hjelp til å lage meg en blog, Så nå kommer det mange bilder :-)
|
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by Mrhansol |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
VG linker til bloggen din fra forsiden nå.
Mvh Heine |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Hehe ja det er mange som har vert innom bloggen min Det er 12 tusen som har set den siste 24 timene Takker til alle |
|
Mrhansol
Post Options
Thanks(0)
|
Her kommer noen nye Bilder |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |