Uhlebroch 75200 |
Post Reply |
Author | |
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 oktober 2005 at 12:02 |
Jeg har et spørsmål vedr. nevnte dekoder som er installert i et Märklin damplok jeg har
Frontlysene lar seg oppskriftsmessig tenne og slukke, men de blafrer - uavhengig av lokets gange. Vet noen hvorfor? Jeg har forsøkt å kjøre loket med MS (MobilStation) - via forhåndsinstallerte definisjoner for et lok med tilsvarende funksjoner - men opplever litt underlige saker, men noe kan kanske forklares dersom jeg får svar på nevnte spørsmål |
|
Bjørn Egil
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Er pærene isolert fra chassis på loket, eller benytter du chassis som den ene polen til pærene - dvs. at felles på skinne og pærer ligger på samme potensial (sort leder på dekoderen)? I så fall vil du få "flimring" i lysene på Mârklins digitalsystem. Eneste utvei er å isolere fra lampene og legge ut en "common" (blå leder på dekoderen) til lampene. |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemeldingen, Kjell H. Jeg har (faktisk) ikke hatt kåpa av på dette loket , så jeg skal sjekke det ved anledning. |
|
Bjørn Egil
|
|
Georg
Viderekommen Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er strømforsyningen tilstrekkelig? Hvis du har en transformator med lav effekt f.eks. 18VA og flere lok og andre forbrukere kan underlige ting skje...
|
|
b e pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har registrert diverse underlige reaksjoner i slike tilfeller, ja (i alle fall i "Deltaverdenen"), men dette skjer med kun dette ene lok"et på sporet. Ellers har jeg ikke hatt tid til nærmere undersøkelser ennå, men senere ... |
|
Bjørn Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |