Hva står på byggebordet? |
Post Reply |
Author | |
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 oktober 2005 at 13:08 |
Hei! Etter en lang, strevsom datasommer (2x gjenoppretting av harddisken, med etterfølgende liten inspirasjon foran skjermen) og diverse bygging ellers i Heimen, har jeg endelig kommet litt videre med modellbyggingen: Hjemmesiden er også oppdatert. Ikke dårlig, om jeg får si det sjøl... Mvh. Jon S. (endret emnetittel) Edited by Jon S. |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mer bygging: Det er skoeskeverftet som jeg (endelig!) kommer meg videre på. Pussig det der - det er ingen som har hindret meg i å gjøre dette tidligere. Men vel, nå hadde jeg tid og anledning. Eller brukte den tida jeg hadde. Etter at bildet ble tatt, har jeg også begynt å kutte til kartong som skal ligge på sidene av skinnene. Og til sist skal jeg grave ned det hele i lettsparkel - blir spennende å se om toget vil kjøre, når alt er gjort. |
|
crasyhh
Veteran Joined: 24 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
|
så hvis jeg har skjønt dette riktig så skal du bygge et diorama nedi en skoeske? da burde du vurdere z |
|
|
|
Jon S.
Post Options
Thanks(0)
|
Nja, jeg har faktisk tenkt på å gå ned i TT-skala. Z-skala skal faktisk ikke være den beste for små anlegg, på grunn av at sporvekslene er temmelig slake og lange. Men til små rundbaner er jo Z-skala topp! Og etpar år fram i tid, så kanskje... Mvh. Jon S. |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
På messa i Leipzig nå i høst var det mange TT-anlegg, og jeg må si det
virket som en veldig alright skala. Jeg synes H0 er alt for stort til
hjemmeanlegg, men selv om det ikke er kjempeforskjell på H0 og TT er
det likevel nok til at man f.eks kan få mye finere og slakere kurver.
(selv om det kanskje ikke er så relevant i skoesken.)
For de som synes N og Z ikke er detaljert nok, kan man lett ha samme detaljeringsgrad i TT som i H0. Her er et par TT-bilder: Edited by Heine Pedersen |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Dette var da et særdeles nydelig anlegg ! Vegetasjonen er mesterlig laget. MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |