Great Model Railroads 2005 |
Post Reply |
Author | |
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 november 2004 at 23:38 |
Jeg fikk akkurat dette nummeret i posten. Det kan anbefales.
Der er en artikkel om et livesteam-anlegg som får det vi ser her til lands til å virke puslete. Modelltoget er så stort at føreren sitter inne i det. Sandy Ridge & Clear Lake Railway |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
mortenN
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette fikk meg til å lure på en ting, hvor går grensen mellom "tog" og "modelltog" Er det modelltog da føreren sitter i toget? |
|
-- Morten Nordby --
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt klart ja i dette tilfellet. Togene er bygd i 3 3/4" skala, dvs 1:3,2. Dette er modeller med forbilder/inspirasjon fra Maine to-fotbanene. |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så det spørs om de har et slikt magasin "på årsbasis"... Men jeg vil iallfall kikke etter. Takk for tipset, Dag Cato! Mvh Jon S. |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Narvesen her borte bruker å ta inn det og Modelrailroadplanning som er det andre årsmagasinet fra MR.
|
|
MVH
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
En trenger ikke nødvendigvis kjøpe det lokalt, det er billigere, og nesten like enkelt å bestille det på nettet, f.eks på: Model Railroader Magazine Homepage MVH
|
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enig med Terje O. Dersom du bestiller disse på forhånd, får du det hjem i posten flere uker før det er hos Narvesen. Du skal ikke kjøpe mange nummer av MR før det lønner seg å spytte i de 50 dollar det koster å abbonere. De siste årene har forsendelsen vært glimrende, jeg fikk f.eks. desembernummeret i forrige uke, og Great Model Railroads (som denne gangen virkelig var GREAT) tidlig denne uka. Men de fleste Narvesen forhandlere tar gjerne inn blad dersom du spør, men jeg har opplevd at prosessen tok så lang tid at jeg ikke fikk det bladet jeg ønsket meg. Men spør du kiosen din, og de tar inn, kan det jo vise seg at det er andre som er interessert også, slik sprer du jo hobbien. Neste uke er det forøvrig Take a Model Train to Work Day - se http://www.greatesthobby.com/wgh/default.aspx?id=88&c=a Hilsen KnuT |
|
RaA
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisann - oppdaget akkurat at et treårsabonnement på MR med dagens dollarkurs ( 6,4 ) ga en stykkpris pr. blad på kroner 24,50. Det var bare å kaste seg over kredittkortet og taste løs. mvh Ragnar |
|
mvh Ragnar
|
|
RaA
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
Merkelig at jeg står oppført med Oman som hjemsted - suspekt forum dette her? mvh Ragnar |
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
På de bildene jeg har sett av deg i fyrbøterhabitt så ser du jo litt suspekt ut selv |
|
MVH
|
RaA
Post Options
Thanks(0)
|
Ja - glattbarbert og fæl - men neppe som en konge. Men nå står det Norway - det fungerte tydligvis.
Edited by RaA |
|
mvh Ragnar
|
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Utrolig hva man kan gjøre med en bulldozer..........
|
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |