NSB BM93 |
Post Reply |
Author | |
1-Sporet
Viderekommen Joined: 22 juli 2005 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 september 2005 at 11:05 |
Er det noen som erfaring med konvertering av Brawas modell 0721 til NSB BM 93? Lurer på hvor mye arbeid det er å forandre den til en troverdig utgave... |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Claes har bygget om en 3vogns til Nsb type 93. |
|
A matter of life and death
|
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det stemmer det. Send meg en mail så skal jeg forklare hvordan.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
1-Sporet
Viderekommen Joined: 22 juli 2005 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har sett siden din da jeg søkte på BM 93. Må innrømme at jeg hadde håpet på en snarvei, men tegninger viser at det er forholdsvis stor forskjell på BM93 og Talent som er den tyske versjonen. Claes har jo tatt en trevognutgave, den jeg så på er i utgangspumktet tovogns. Lurer likevel på om jeg tar snarveien og kaller toget en demoversjon... På internettbutikken virket det som det var samme vognsettet, men når jeg studerte det litt så jeg jo de samme forskjellene som Claes har bygd etter. I forhold til den tyske Talent (Brawamodellen) er BM93 4 meter lenger og har derved et ekstra vindu per vog. I tillegg er takkonstruksjonen større på BM93. Jaja, vi får se. Takk for hjelpa likevel! |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et 2 vogns demotog var i Åndalsnes(Raumabanen). Dette settet var hvit.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |