Svensk diesel |
Post Reply ![]() |
Author | |
GeirC ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 august 2005 at 22:48 |
Har svenskene et diesellok som har blitt brukt til persontrafikk? Og i såfall, finnes dette i H0?
|
|
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
|
![]() |
|
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja si det. Har de det, så må det vell være en av de T 41,43 eller 44 lokene med eventuel finke bak. T 41 vet jeg ikke om det er laget noe av, mulig nå messing model. T 43 er det Lima som har laget, kan hende at det er litt vanskelig å få tak i no da. T 44 er det vell Jeco som lager, de er noen (tusen) kr dyrere men de lages vel i små serier enå. Mvh Åge |
|
![]() |
|
GeirC ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Finke bak?
|
|
|
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
En "Finke" er en vogn som kun inneholder togvarmeaggregat.
|
|
![]() |
|
Hmm.... må undersøkes. Bilder?
|
|
|
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Nohaben har gått med vogner i sverige. Trondheim-Storlien med Di3 Innlandsbanen sine lok på samme strekningen og Togkompaniet Luleå-Haparanda i Finland med Tmx 1013 (ex dsb mx) SJ hadde flinkevogn men de bruke vell motorvogner i denne trafikken (y1 og y2) mens t44/t43 gikk i godstogene. |
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
T44 kommer i ny versjon. den norske Di7 er planlagt levert oktober 2006 og blir levert med lyd. |
|
|
|
![]() |
|
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Ja, jeg lurer også på om at ikke SJ brukte motorvogner på ikke elektrifiserte strekninger. Mvh Åge |
|
![]() |
|
Hmm... Sevnske IBAB har kjørt med TMX. Kanskje det hadde vært noe.... Vet noen om det er å få tak i H0? MJhobby.se har bilde av det, men ikke noe bestillingsfunksjon. Finner det heller ikke på noen norske sider. Burde være mulig å male da.... hvis man har rette fargene. |
|
|
|
![]() |
|
På mjhobby.se må du være reg for å kunne handle. Og desutten brukes det Di3 og svenske 60tallsvogner i det som var tidligere jugoslavia. Edited by Wickerman |
|
|
|
![]() |
|
Er registrert og liker IBAB. Tågåkeriet er jo også fett. Men et svanskt diesel passasjer må jeg ha
|
|
|
|
![]() |
|
Togkompaniet kjørte med lok innleid fra Ibab, de satte bare logoen over i fronten |
|
|
|
![]() |
|
Det er denne jeg tenker på :) Heljan har lagd de, men Mjhobby.se var tomme....
|
|
|
|
![]() |
|
Hmm. Jeg har IBAB TMX 1014 liggene ubrukt en eller annen plass inne i tog skapet mitt. Jeg hadde planer om å kjøre litt Svensk men jeg solgte unna det meste men det har vist blitt igjen av en eller annen grund. Mvh Åge |
|
![]() |
|
*sikle* Hvis den ser ut som 1015 over.... :) |
|
|
|
![]() |
|
som denne http://www.jarnvag.net/Bild/Banguide/109914-TMXMorjarv.jpg To svensker løp for livet bortover en jernbanelinje med toget rett bak seg. Fort, inn i skogen! skreik den ene. Er du gal? svarte den andre, - klarer vi ikke å løpe fra det her, klarer vi det iallfall Edited by Wickerman |
|
|
|
![]() |
|
Som den...
![]() Edited by GeirC |
|
|
|
![]() |
|
Jeg fant den i skapet.
Mvh Åge
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
TKAB sin TMX så jeg for en drøy uke siden med arbeidstog noen kilometer øst for Vassijaure på Malmbanan. Det så ut som om man holdt på med broutskifting, antakeligvis i forbindelse med oppgradering til 30 tonns akseltrykk? Mulig at den også har vært lengre vest og på norsk side også? |
|
![]() |
|
Og dette loket var ute og kjørte (chatertog) sammen med de kommende vognene til Heljan. Heljan har også loket i sitt program. http://www.jernbane.net/upload3/Tmx%20104%20i%20Rts%20050827 .JPG |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |