Di2 |
Post Reply |
Author | |
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 august 2005 at 10:45 |
Okie, kan være at det er et par skiftetraktorer, men jeg mener ganske sikkert at jeg så to Di2 i CargoNet-utførelse på Alnabru her en dagen. Jeg kjørte forbi, så jeg fikk ikke studert de nærmere, men jeg er nesten 99% sikker på at det var Di2 og ikke skiftetraktoren jeg så.... Hytta langt "bak", og lang snute i forhold til traktoren (26-et eller annet....) Noen andre som har sett Di2 i det siste, og da helst i CargoNet-utførelse? Eller tar jeg gruuundig feil.... |
|
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det du har sett er nok de traktorene Cargonet kjøpte fra brukt fra Sverige.
Skd 226. Var det Z66 de hette i Sverige mon tro? Cargonet Skd 226 Edited by Dag Cato |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gah! Mener de jeg så var anderledes. Kanskje jeg tok feil.... Uansett... Skd226.... fete greier da. Vil ha!
Edited by GeirC |
|
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Brukes 2 stykk i mulltipellkjøring ved side av en Di8 lok.
|
|
A matter of life and death
|
|
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, ifølge CargoNet så bruker de kun en 225 (Di2), men den er ikke lakert i CargoNet farger enda. Så det ser ut som jeg tok feil, siden 226 ikke er lakkert. CargoNet bruker følgende lok idag: 224
226 (Lakkert i CargoNet farger)
225 (di2)
Di8
CD66 (Lakkert i CargoNet farger)
El14 (Lakkert i CargoNet farger)
El16 (Lakkert i CargoNet farger)
Man må bare elske internet. Sendte en mail i går og fikk prompt svar
|
|
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den ombygde 2"ern nr 225 er hendsatt og står på Grorud. Noe den har vært lenge og den er ikke i bruk pr dags dato. Den har nydesign(rød/gul) Di8 har forsatt nydesign, sammen med 224. Resten er lakkert i cargonet"s farger 224 brukes i Østfold,Stavanger og Bergen. 226 Brukes i Drammen,Alnabru,Trondheim og Narvik. I Mosjøen,Mo iRana,Ørtffjell, Fauske og Bodø er det togloket som står for skiftingen,enten Cd66 eller DI8. Samme på Meråkerbanen. |
|
A matter of life and death
|
|
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm... 2 stk Di 2 står på Oslo S som nødlok. De har Lok 1 og Lok 2 på siden. Men det er jo ikke i CargoNet utførelse da. Men de står jo der og hummer... |
|
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lok 1 ble byttet ut i dag med 839. Eirik |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |