El 16 Cargonet |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 august 2005 at 14:39 |
|
I min uendelige søken etter en El16 CargoNet, fant jeg til slutt en. Roco-modellen, vel og merke. I USA av alle steder. De har plenty, sier de. Håper ikke det er bogus. Frakten blir litt stiv da, men etter hva jeg har skjønt så er alle forhandlere i Norge tomme.... Tror jeg bestiller en gitt |
||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg tror ikke Roco har rukket å produsere Cargonet-utgaven ennå. Det spørs om ikke det er forhåndannonsering du har sett.
Hvilket firma var du så den hos? |
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
EuroRailHobbies.com De svarte på mail at de hadde den... mange av den... Edited by GeirC |
||
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg må nesten få lov til å stille meg undrende til det.
Jeg har ennå ikke sett den i hyllene her i landet og går jeg inn på MJ-Hobbyexpertens hjemmesider står den merket som nyhet. Den skulle vel være levert utpå høstparten engang? Spør amerikanerne om leveringstid og nevn for dem at den ennå ikke er produsert, sånn bare for å se reaksjonen deres. Salgsbildet fra EuroRailHobbies.com er f.eks 1:1-utgaven. |
||
MVH
||
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
El 16 i cargonet er etter hva jeg skjønner produsert. Desverre ble den ikke levert på det europeiske markedet før konkursen. |
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
..De har den nok på lager ja Tenkte å sjekke opp fraktkostnaden, men denne blir visst ikke kalkulert før etter at du har bestilt og gitt fra deg alle opplysninger.
Men 3200,- norske tilsammen for 1 el 16 rød og 2 el 16 Cargonet høres ikke ille ut...men så var det frakt og mva da... Blir vel omtrent som norsk pris hvis den nå en gang skulle komme i butikk i Norge
Roger
|
||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Med en slik prioritering av leveranser så er det ikke rart at Roco gikk konkurs.
Det er sjelden jeg tar sterke ord om Roco i min munn da jeg stort sett har vært fornøyd med hva de har gjort. Men å levere Cargonet El16 til USA FØR leveranse til det landet hvor den faktisk går er helt talentløst. Dette kan du sikkert svare på Thomas: Men var ikke JECO i Sverige pådriver for å få fram modellen? Også de er forbigått. Nei la oss inderlig håpe de nye driverene har mere vett i skallen |
||
MVH
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Frakt fra USA er ikke så forferdelig mye. Og jeg bestiller loket sammen med en bok, og satser på at tollen tror det er bøker, hehe. Men uansett så er det et lok jeg vil ha. Skulle ønske de solgte EL18 også...
|
||
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det samme skjedde med Di3 til Roco, den var ute i Europa før den kom til norge, Har vell muligens noe med en importør som ikke hadde råd til å ta den inn med engang. Haddet det ikke vert for Jeco i sverige hadde ikke EL16 loket kommet. Edited by Wickerman |
||
A matter of life and death
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det samme skjedde med Di3 til Roco, den var ute i Europa før den kom til norge, Har vell muligens noe med en importør som ikke hadde råd til å ta den inn med engang. Haddet det ikke vert for Jeco i sverige hadde ikke EL16 loket kommet. Jeg blir ikke overasket hvis norske butikker importer EL16 fra Usa |
||
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Eurorail har ferie frem til 6 sept, så det blir ikke levering før etter det, men jeg sier ifra i det øyeblikk mitt er i posten, mm dette er humbug da. Men de har den på lager i følge mailen jeg fikk... |
||
|
||
krisetoffer
Nykommer Joined: 03 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Så du har altså bestilt modellen fra butikken? Hva skulle de ha for fraktkostnadder? Hadde de i ny/gammel design også eller bare CargoNet design?
Mvh Kris |
||
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
er kun cargonet desverre
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
BAH! Det var humbug! Fikk mail nå med at de ikke var på markedet enda. Fanden! Fint at de kommuniserer seg i mellom der borte. Trist nå.... Edited by GeirC |
||
|
||
krisetoffer
Nykommer Joined: 03 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Betyr det at modellen ikke er laget enda?.. hmmm..
|
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi jobber med saken! Og den blir minst like billig og detaljert som vår utgave av 31b.
Hilsen NiM |
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sto på Ski stasjon idag og ventet på min brud, og hørte en rumlende lyd. Jeg tittet mot sporet og så en CargoNet EL16 rumle forbi, med 20-25 tomme tømmervogner. Jeg ble trist, men samtidig litt lykkelig. Drømmen er ikke knust, bare satt på pause. Må ha det! Bare må ha det! |
||
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Woot! Fikk mail idag. EL16 er produsert og er på vei til Usa om et par uker. Håper de har fakta riktig denne gangen da.
|
||
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og med de vanlige forsinkelsene også Kan noen bekrefte at Nim modellen er forsinket |
||
|
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neida, den er ikke forsinket! Men vi fikk en stor bestilling fra USA, så vi er midlertidig utsolgt.
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter det som skrives står det opplastet conteinere hos roco med varer. Men problemet er at de ikke har fått sendt de ut på markedet grunnet at de ikke hadde penger å betale transporten for. Er man heldig så ligger det kansje noen El16 i disse conteinerene. |
||
|
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sååååå kjipt det må være å være produsent av transportmidler...og så ikke være i stand til å få ordnet med transport av varene frem til markedet
Roger Abel |
||
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Spm er om de blir tilgjengelig i Norge eller om man må bestille fra utlandet. Kanskje hvis noen av forhandlerne her i landet kunne undersøkt litt...
|
||
|
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vel, Den kommer vel uansett ikke til Norge FØR noen bestiller et større parti av de og forskuddsbetaler Sånnærebare.
Roger Abel |
||
|
||
Steen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
EL 16 "Cargonett og Nydesign" er utsatt ca halvannet år, levering forventet våren 2007. med vennlig hilsen
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men fanden!!!! Argh!!! |
||
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Rart når Nmj har sjekket med leverandøren og fått d bekreftet.og Lokstallen skriver at den kommer i november. Ole hos Norsk Hobbyimport sa til meg at El16 kommer til jul, under åpningen av Oslo Modelljernbanesenter, vet dere noe Ole ikke vet. Eller har et skjer mye den siste uken.
|
||
|
||
Steen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette ble gjort kjent i denne uken
med vennlig hilsen |
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Synd.....men det passer faktisk mitt MJ-busjett bedre da både DI4 og BM69-ere skulle vært i parken før det...
...hvor får en forresten åpnet en sånn Byggkonto for MJ-anlegg -med laaav rente og laaaanngg avdragstid...
Roger Abel
|
||
|
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |