STATUS for "LIMA løft i flokk" |
Post Reply |
Author | |
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 november 2004 at 01:51 |
Vi har endt opp med 132 Lima Erst.motorer...og 32 ATC Gratulerer til alle deltakere SENDING ANKOMMET LEKSVIK 16.11.04 Pakke PAKKE pAkKE PakkE pAKKe PaKKe P A K K E pakke pakk-e (natt til 17/11/-04) Alle pakker videresendt 17/11-04 som A-post, brev. Spart porto vil bli refundert når alle pakker har kommet frem(neste uke???) *Grunnet delemangel på en av ATC-variantene hos Modeltorque, ble forsendelsesdato forskjøvet med en uke Varene sendes 26/10. Forventet forsendelsestid er ca 2 uker for forsikret luftpost. Er usikker på om dette er med eller uten fortollingstid i Norge. Edited by ROBEL |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er fra Nils Gullhav som skal på messe til helga. De som vet at de skal dit kan få sendt motorer/ATC til ham og hente de på messa... MEN DA MÅ JEG HA BESKJED I KVELD (før 23.30 i denne tråden)
NG skriver: "" Nå vet jeg ikke hvor mange det var som var interessert i å spare porto. Roger Abel PS Pakkene til hver enkelt går i posten senest Torsdag(mulig onsdag) Porto som spares ved å sende via Nils blir selvfølgelig refundert :-) Edited by ROBEL |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Roger og Nils.
Jeg kan hente motorene for Gleng MJ-klubb på messa på lørdag 20.11. Vi har bestilt følgende antall: KjellAn - 2 til Lima LarsGj - 3 til Lima Roger - 3 til Lima sven-hov - 4 til Lima og 2 doble ATC Takk for kjempebra opplegg! |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei alle sammen!! Nå får jeg prøve meg på dette forumet om bilder fra mine forsøk med bilder fra min test med ATC fungerer Det første kom fram, og viser ATC montert i et Lima-lok(DE 1024), og viser at svinghjulet er laget for å ta i mot drivakselen. Derfor virket ikke de akslene som fulgte med, men jeg laget nye av Märklin-skøtemuffer: Fordi lengden da ble den samme, kunne jeg bruke drivakslene som de var. Neste jobb blir å rense/smøre drevene og montere dekoder.
Hilsen Stein Edited by Lars Gjertsen |
|
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!! Hva har jeg gjort feil?? Bildene viste seg for jeg sendte inlegget, men nå er de borte
Stein |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg forsøkte å rette opp problemet, men opplever det samme som du. Det viser seg at ved posting forsvant parentesene som var lagt inn i filnavnet som ble benyttet. Filene har tittel <tall>_(medium).jpg, men da disse parentesene forsvinner ved posting, blir lenkene også borte. Men i forhåndsvisningen fungerte bildene helt fint, som du selv så. Bildene er lastet opp, men kommer altså ikke frem når innlegget postes. Til vi finner en nettmester som vet hva og hvor problemet ligger, og eventuelt kan fikse problemet blir å si: unngå parenteser i filnavn på billedlenker. http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/mjbilder/steinbp/PICT2082_(Med ium).JPG http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/mjbilder/steinbp/PICT2084_(Med ium).JPG Merkelig nok deles ordet "Medium" i "Med ium" når dette innlegget postes. Like rart er det at parentesene forsvinner i browseren når man trykker på lenken jeg la inn her, og man får opp nytt vindu. Lars Edited by Lars Gjertsen |
|
steinbp
Post Options
Thanks(0)
|
Vi gir ikk opp, men prøver igjen. Teksten er som før
Det andre er her Og da gikk det bra, tror jeg. Det er oså en Di4 på gang med dansk understell og polar topp
Det testes på prøvebordet, som er det eneste jeg har hjemme.
Hilsen Stein |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
steinbp
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Lars Nå har vi greid det, og dermed dobbelt med bilder. Da kan jeg fortsette med projektet. Er det andre som har prøvet, så send gjerne bilder. |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
AT
Medlem i MJF Joined: 21 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 121 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Stein Har den nye motoren betre kjøre-egenskaper enn Lima motoren? mvh AT |
|
AT
|
|
steinbp
Post Options
Thanks(0)
|
Hei AT Den er svakere og gir derfor mer realistisk kjøring, men du MÅ rense drevene innvendig i boggiene, for der er det som regel mye unødvendig motstand . Min første oppplevelse var at motoren gikk, men koblingene ikke greide å dra akslene rundt, og det var masse møkk i snekkedrevet. |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |