Quiz |
Post Reply |
Author | |||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 august 2005 at 14:39 |
||
Noen som greier denne: Toget er regiontog 725, klokka er 17:05 og toget er helt i rute. (Men sola står feil på himmelen) For de lokalkjente er det noen detaljer i bakgrunnen som burde hjelpe. Ellers er denne linken til god hjelp: http://www.jernbaneverket.no/marked/Grafiske_togruter_141203 -120604/ og denne:http://folk.uio.no/olei/tog.html Navnet på nærmeste stasjon holder. |
|||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Der har jeg passert opptil flere ganger i min karriere . . . .
|
|||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Flott bilde av en vakker modell. Jeg vet ikke helt hvordan man svarer på en slik quiz, men har sendt forslag til spørsmålsstiller.
|
|||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vi har en vinner, hvis svar vil bli kunngjort litt senere Andre som vil svare eller komme med hint? Svar kan godt gis direkte her. Dessverre gis ingen premie, bare heder og ære. Den var vel ikke så vanskelig denne, men jeg tenkte det var greitt med litt lett sommerunderholdning.
Edited by jevistad |
|||
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg aner ikke eksakt hvor dette kan være, men kontaktledningsanlegget og materiellet antyder at vi er på Vestfoldbanen? Nå er togstammen relativt kort. 3 vogner er ikke mye, så dermed kan det hende vi skal ennå lenger vest - mellom Stavanger og Kr.sand? Helgarderingen ger bør avsløre at jeg er lite sikker på hvor.. |
|||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Tog 725 er matriellet fra nattoget som brukes i et tog par mellom Kristiansand og Stavanger(på dagtid) med El18,2 B5 og Cb3(noen ganger Bf14) Vill tro at det er en fremomodul med forbilde fra jærbanen. Da blir det: Vi stopper på Gandal st, for krysende tog. Vær venlig å hold dørene lukket Edited by Wickerman |
|||
A matter of life and death
|
|||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Og forsatt ikke typekurs på det vi kaller tog
|
|||
|
|||
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Tror vel muligens det kan bli litt vanskelig, om du ikke finnes i en verson i 1:87 og da... |
|||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Åhhh, da vet du mer enn hva jeg gjør |
|||
MVH
|||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
||
Sa da ingenting om hvordan jeg passerte . . . . . |
|||
MVH
|||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Det er greit det står dårlig til med jernbanen her i landet, men så ille er det da ikke at vi har begynt å bruke El 2 i disse togene da Kjørte forøvrig den store utgaven noen ganger for noen år siden, men så vidt jeg husker så hadde vi da førerplassen i loket på høyre side, ikke på venstre som på bildet Eirik |
|||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Om dette toget kommer dundrende med El 2 må du si ifra Eirik, for det vil jeg ha bilde av.... Hilsen Kjetil |
|||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ja du har vell kjørt tog føre gardermotrikken kom til verden |
|||
|
|||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hadde glømt å legge til 18 tallet... 2 tallet var ment at det var 2 b5
|
|||
|
|||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
||
Riktig svar er selvfølgelig Ganddal. Bildet er tatt med bakgrunnen til A-feltet(innkjør A), mens "forgrunnen" er B-feltet på FREMO-modulen av Ganddal Først ute med riktig svar var Morten Jacobsen, gratulerer. Så spørs det om det om det var bildet eller linkene som hjalp mest Her er et bilde av dagens 725 ved innkjør A:
Trekkraft er fortsatt El18, men med førerplassen på motsatt side Takk for innsatsen folkens! |
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |