MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NSB BM 68
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NSB BM 68

Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NSB BM 68
    Posted: 15 juli 2005 at 14:23

Lurer på om denne typen finnes i DC. Jeg vet at NMJ har BM67, men jeg er ute etter denne spesifikke typen, da det var den første typen som ble brukt på Vøgne (Oslo-Geilo)

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2005 at 15:15
Bm68 finnes nok ikke i modell.
A matter of life and death
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2005 at 15:18

Argh!

Vel, kanskje i fremtiden....

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2005 at 15:48

Det er lov å drømme.

Hadde de kommet hadde de sikkert kostet flesk på det private markedet.

Ofotbanen skal overta vøgne, så da bli El13 og B3 å se i Halingdal. Og disse finnes i modell fra Lima.

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2005 at 15:50

Jeg vet. Men de kjørte BM68 frem til sigantur overtok for 3 år siden. Får male om min gamle Lima EL13 til Ofot-stil da.

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2005 at 15:54
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Jeg vet. Men de kjørte BM68 frem til sigantur overtok for 3 år siden. Får male om min gamle Lima EL13 til Ofot-stil da.

Jepp jeg vet og for Nsb ble det for dyrt med type 73.

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 14:28

Ønske seg!

Hvis vi alle ønsker oss denne modellen, så kanskje NMJ *hint* kan lage den....  Knut?

Dette er en modell jeg ville ha kjøpt i Superline-kategorien, selv om lommebok tilsier at det er galskap...

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 15:02

Kanskje det er håp, det kommer jo flere jubileer.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 15:21

Hehe! Kanskje det. Jeg er da spesielt intressert i Vøgne, som ble satt i drift i Mai 1993, etter å ha blitt satt ut av drift i 1982. Det var etter mange års drift før det igjen.

For hallingen er Vøgne hellig, men desverre er den ikke det for NSB. Men Ofotvøgne kommer vel på skinnene snart.

Uansett, BM68 var settet som ble brukt, og det var den siste av denne typen motorvogner i komersiell drift. Den ble lagt ned for 2 år i begynnelsen av dette århundret, men kom i drift igjen i 2003, da med Signatur-utgave. Så på en måte er det jo 10 års jubileum i år :P

Nok fra meg om Vøgne. Tror jeg må vinne i Lotto og få NMJ til å lage et 3 vogns sett av BM68 til meg....

Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 15:40

Med etseutstyr og "litt" penger er det fullt mulig å få en BM 68 på skinnene. De "vitale målene" på BM 67 og 68 er identiske, og således er det "bare" nye vognsider (+ takutrustning på motorvognen) som skal til...

Mvh

Rune

Mvh

Rune H
Back to Top
NMJ AS View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NMJ AS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 16:20

Ønske seg!

Hvis vi alle ønsker oss denne modellen, så kanskje NMJ *hint* kan lage den....  Knut?

Dette er en modell jeg ville ha kjøpt i Superline-kategorien, selv om lommebok tilsier at det er galskap...

Uff ja, det er mange modeller vi ønsker oss. Jeg må jo innrømmet at det hadde vært herlig med en Bm68...

Men vi trekker fra ett 6-tall, legger til ett 8-tall og vips, Bm88...
Denne kommer innen kort tid. Den har mange ventet leeenge på!

Fremtiden er lang, og vi har ingen planer om gi med å lage norske modeller. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?! Ønsket om Bm68 er notert... Noe mer kan jeg ikke gjøre i skrivende stund.

Mvh

Knut Moe

NMJ - Norsk Modelljernbane AS
Strømsveien 102
N-2010 Strømmen

Tlf: +47 64 84 57 30
Fax: +47 64 84 57 39
E-mail: inof@nmj.no
Internet: www.nmj.no
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 16:27

WOOHOO! *sikle* Da er drømmen litt mer en bare en drøm, hehe.

Tøffe-tøff-tøffest!

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2005 at 00:18

Lurer på om denne typen finnes i DC. Jeg vet at NMJ har BM67, men jeg er ute etter denne spesifikke typen, da det var den første typen som ble brukt på Vøgne (Oslo-Geilo)

Geir,
Jeg synes å huske at i gamle dager, dvs rundt 1970, måtte vi reise til Ål for å ta Vøgne - og da gikk den til Drammen - eller måtte vi bytte i Hønefoss.......

hilsen en (muligens) presenil KnuT
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2005 at 07:46

Jeg mente etter at den startet opp igjen 1993. Og vøgne gikk vel til Ål fra Drammen ja....

Nå har ikke jeg konsentrert meg så mye om gamle vøgne. Men jeg skal det også

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.