Di6 med 21-pins plugg for dekoder |
Post Reply ![]() |
Author | |
steinbp ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 januar 2007 at 17:15 |
Hei alle spesialister!!
Nå vil jeg ha hjelp, for min nyeste anskaffelse på lokfronten, en Di6 fra Hobbytrade DC uten dekoder har ikke den vanlige 8-pins kontakten for å koble inn en dekoder, men den nye 21-pins kontakten, og da vet jeg ikke hvor de forskjellige kablene skal gå. Jeg planlegger å sette inn en dekoder med SUSI-utgang slik at jeg kan koble til en lyddekoder etterpå, og sette på en kondensator for å forbedre strømopptaket på møkkete skinner. Er det noen som har skjema på pinnebelegningen på den 21-pins pluggen og hvordan de utgangene fungerer?? Den eneste dekoderen som kan passe på det loket for tiden er bare ESU Lokpilot med den riktige stikkeren, og den har hverken SUSI eller mulighet for kondensator. HJELP!!! |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da får du skaffe deg en Zimo MX63T eller MX64T. Jeg er svært fornøyd med mine Zimo dekodere (selv om jeg pleier å velge variantene uten plugg). |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Det er bare det at Susi-dekodere ikke klarer å overføre den belastning motoren kjenner av. Kun settpunkt ("kjøretrinn") blir overført. Derved får du dårligere lyd med en Susi-løsning enn du ellers ville ha gjordt med LokSound. |
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
21 pinner...UFF DA....hva skal alle disse brukes til ??? har jeg sovet i timen nå igjen... Roger Abel |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
steinbp ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Takk for tipset Bjørn! Jeg har vært i kontakt med NMJ, og de beklager at de er tomme for de nevnte dekoderne. jeg er forresten også bra fornøyd med ZIMO-dekoderne, særlig med muligheten for tilkobling av kondensatorer. Jeg har også vært i kontakt med Hobbytrade for å prøve å få skjema på printkortet til Di6, slik at en vanlig dekoder kan kobles inn med lodding av løse kabler når blindpluggen er tatt ut, men der har jeg ikke fått svar ennå. Og til deg Roger Abel: du har ikke sovet så lenge, og standarden er ikke ennå godkjent av NMRA, men det kommer nok. Det går rykter om at mange kommer til å omstille seg til den nye normen, da den gir så mange flere muligheter for ekstra tilkoblinger. |
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |