MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - KGB rapporten del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

KGB rapporten del 3

Post Reply Post Reply
Author
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: KGB rapporten del 3
    Posted: 27 desember 2006 at 14:19
Hei.

Selv om det er jul og mange har en rolig tid med familien, fikk en del av KGB medlemmene marsj ordre på julaften. (Kan ikke tenke meg hvorfor vi ble kastet ut noen timer…)

Det ble ikke noe bygging på denne dagen. Men tid til en prat er det alltid.

Nye lok ble det på noen.

Selv gamle lok ble tatt ut av esken.

Som alltid er det en som skal ødelegge idyllen. Plutselig kommer det en og begynner å bruke verktøy…

For første gang ble det forsøkt kjørt med motorvognsett type 69D på anlegget. Etter litt fjerning av tunellportaler gikk det bra.

Men tilslutt kom vi til endestasjonen, og turen gikk hjem til, for min del, ribbe med alt tilbehør.

Det er åpent hus i morgen, tordag i romjulen, på Kløfta klubben. De som har lyst til å ta en titt innom for å se litt hvordan det er, er hjertlig velkommen.

PS:
..og det er helt sikkert noen medlemmer av KGB som kommer innom.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 14:34

Hei !

det ser nå ut til å være en trivelig gjeng i alle fall. Må nok ta meg en tur til dere en gang. Tar med en mj-kompis eller tre og kommer

Fortsatt god jul !

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 15:51
Originally posted by PR PR wrote:

Det er åpent hus i morgen, tordag i romjulen, på Kløfta klubben. De som har lyst til å ta en titt innom for å se litt hvordan det er, er hjertlig velkommen.

PS:
..og det er helt sikkert noen medlemmer av KGB som kommer innom.

Når er det åpent? Kanskje jeg stikker oppom en tur...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 17:39
Hei

Jeg regner med at de første har installert seg der ferdig rundt klokken 14.00

Per Roar
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2006 at 10:23
Julemøte med KGB. Jeg skulle egentlig ikke dit, men hjul uten luft gjør at planer blir forandret. Så for min del ble det en dag med tog i stor og liten skala.

Det ble mye kjøring i dag. Mange som bare MÅ prøve.

Men med mange kjørere, kan det bli litt kaos. Og her har det begynt.

Og noe må da bli stående på stasjoner.

Godstog på vent

Et av problemene med å ta med seg ”sin bedre halvdel” er at de plutselig får se rullende materiell som du ikke har kjøpt. Her har vi et eksempel på en slik situasjon. ”Hvor kommer den fra…?”

Et medlem hadde tatt seg en tur til Sverige, og skaffet seg en Brimalm type 31B maskin.

Det ble bygget litt på denne romjulsdagen. Stasjonen skal ha stasjonert damplok, så hva er mer naturlig enn et kull depo.

Nok et bilde av depoet.

Men julen tar hardt på oss alle, og enda hardere på noen. Det er noen som må se litt på hva som er bak øyelokket!

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,172 seconds.