Hei |
Post Reply |
Author | |
Frankie
Nykommer Joined: 17 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 desember 2006 at 19:14 |
Har tenkt og kjøpe elektrisk modelljernbane til min sønn. Hvor får man tak i et greit nybegynner sett??? Tror det jeg hadde for ufattelig mange år siden var noe Merklin eller noe?!?!?!
Håper dere har noen gode nettadresser eller butikker til meg... bor i Kristiansand
Mvh
Frank |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Märklin ja! Kan anbefale det for helt nybegynnere. Det er en relativt enkel veiu til en komplisert hobby. Märklin leverer mj startsett fra kr. 1000,- og oppover der de billigste er i nærmest Plug-and-Play stil. Kikk på Forhandlerlisten på mjf.no for å se hvilke butikker som passer. Agder modell Teknik ligger i Kristinsand, men jeg tror ikke de fører Märklin... Amundsen hobby i Oslo eller Hobby-Train i Drammen er vel de nærmeste da... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor gammel er han? Hvis han ikke er så gammel så er det kanskje like kjekt med Brio-tog eller legotog? hos NMJ har de Thomastog som startsett (ikke Märklin, men annet strømsystem). Hvis du har litt flaks, så klarer de å få sendt det i posten til deg før jul også. Men da tror jeg du må ringe de i morgen. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gå inn på www.nmj.no (Strømmen) eller www.vmji.no (Vestfold). Begge har flere startsett, og sender pr.postordre.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg tror det er få butikker som selger modelljernbane i Kristiansands-området for tiden, men siden du tydligvis har tillgang til internett kan du jo kanskje besøke de mj-forhandlerne som har egen nettside for å se hva som finnes, og eventuellt bestille online fra dem. Jeg vet ikke hvor gammel sønnen din er, men Märklin er ett godt og trygt utgangspunkt med tanke på barn, da det er både robust og har pålitelig gange. Kjøper man ett startsett får man jo også med alt man trenger for å komme seg "opp å kjøre" raskt. Jeg har selv en sønn på 4 år, og til ham har jeg kjøpt C-skinner fra Trix (de er likestømsmotsykket til Märklins C-skinner og er ellers identiske) og rullende materiell fra Hornbys Thomas-serie. Det er etter min mening en meget robust og "bombesikker" kombinasjon. Link: Forhandlerlisten hos MJF (med klikkbare linker) God jul, og lykke til! |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Frankie
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen og takk for mange gode svar... min sønn er 9 år. har tittet litt rundt men ejg er helt grønn på dette. hva koster et ok start sett?? og er det veldig dyre deler... så på en nett side og der var det tog til 8-9000????? er dette reelt for alt??
Mvh
frank |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du har nok dumpa borti NMJ Superline modeller i håndlaget messing. Dette er ekstremt detaljert og spesielle modeller og prisen er deretter.... Men "vanlige" lokomotiv modeller ligger på 1000 - 3000 kroner. Marklins treskinnesystem vil jeg anbefale i dette tilfellet. Ikke bare fordi jeg kjører samme skinnesystem, men fordi det er brukbart billig, driftsikkert, C skinnene som følger med de fleste startsettene er enkle og montere samt robuste, enkelt og vedlikeholde. Amundsen i Oslo er nok den største på Marklin i Norge. Han har også nettbutikk http://www.amundsenhobby.no/hoved.htm Her er noen forslga jeg har til mulige startsett: |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! I startsettoversikten til Amundsen fant jeg ikke denne. Jeg vet han fører dem, og tar jeg ikke helt feil er prisen rundt kr. 800,- |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom du bor i Kristiansandsområdet ville jeg ha stukket innom Gustav Pedersen på hjørnet av Henrik Wergelands Gate og Kirkegaten. De har tidligere solgt Märklin der. - Ellers kan du prøve HobbyHuset som ligger på skrå over gaten. I kjelleren der hadde de Roco startsett. Mulig at de kan ha noe hos Teknisk Hobby i Dronninges Gate? (Feil gatenavn) Edited by Kjell H. - 18 desember 2006 at 21:21 |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Teknisk Hobby i Kristiansand sluttet med alt som heter tog etter at Norsk Hobby Import sluttet å importere Roco. Jeg har hatt noen startsett hos Togbutikken i Grimstad, men er helt tom nå. Min anbefaling er Fleischmann. Jeg begynte selv med det i en alder av 10 år og var kjempefornøyd med det. Eksempler : Kr. 945,- Kr. 1895,-
Fåes eksempelvis hos www.gntrains.no
|
|
Frankie
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen folkens... Da er det bestillt inn et start sett med Fleischmann. Vi får håpe at sønnen min synes det er gøy(jeg vet i allefall at jeg synes det). Ønsker alle en god jul. Kommer til og titte her ofte.
Frankie
|
|
Bjørnar Berge
Viderekommen Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Den lisje to-akslaren i Fleischmann settet ser ut som om den kan bli bygd om til NSB type 7 uten større vanskelighetar... Trur faktisk eg skal prøve meg på det! |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lisje, er du møring? |
|
Bjørnar Berge
Viderekommen Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Faktisk so e eg frå Sogn og Fjordane. Vi har berre 20 kilometer med Jernbane her, men visst faen har vi fin dialekt!
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og de 20 kilometerne er f*** meg de fineste i Norge! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Bjørnar Berge
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp! Finaste i verda!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |