Mj er kunst! |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 desember 2006 at 05:18 |
Hei! Dette må jo være bekreftelsen på at modelljernbane er akseptert som kunst. - Bare se på hjemmesiden til kunstneren Nils Olav Bøe. For flere treff av hans arbeider, prøv å Google og bilde-google Nils Olav Bøe. Kanskje man nå kan sikre "mj-budsjettet" sitt med kunstnerstøtte..... |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selv stripping er jo godkjent som kunst nå! Da må vel modelljernbane også kunne akspteres slik at vi slipper å betale moms. Hilsen Petter |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kommer litt ann på hva man gjør det til... Vanskelig å definere kunst men i mine øyne er kunst en objektiv fremstilling av et subjektivt begrep. Altså f.eks. et bilde som forklarer en følelse... At man kjøper litt tog og setter det opp på en plate med noen husbyggesett synes ikke jeg er kunst, heller ikke å gjenskape noe akkurat etter forbilde uten noen annen hensikt.
jeg anser mitt Carlstad anlegg (www.carlstad.piczo.com) som kunst fordi jeg setter sammen modeller med hensikt for å vise min idee av et personlig idealsamfunn. Når dette er sagt må jeg si jeg ikke ser mange andre modelljernbaneanlegg som kan anses som kunst. Når jeg ser på Nils Olav Bøe sine bilder synes jeg ikke de fremstiller modellejernbane som kunst, men han har derimot brukt modeller (strengt tatt ikke modelljernbane siden det ikke er jernbane der...) til å forklare noe helt annet. traiNman: Stripping er jo i den saken satt i sammenheng med dans, og der brukes dans (i den kunstneriske hensikten) for å fremheve erotiske ting. Å bare ta av seg klærne synes ikke jeg er kunst, det er bare en måte å gjøre gamle nyskilte gubber kåte på... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |