Vinteranlegg |
Post Reply |
Author | ||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 november 2006 at 00:51 |
|
Noen som har bilder av et vinteranllegg? Mener å ha sett et på Strømmen Storsenter, og så kan jeg aldri glemme Standard Modelljernbane sitt hver jul i gamle dager... Et fint panorama av Haugastøl finnes også på Jernbanemuseet. Noen flere?
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mener å huske et anlegg på ski stasjon som var utført i vinterklær?
|
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Dette er det samme anlegget. Det stod først på Ski stasjon, og ble deretter solgt og flyttet til Strømmen Storsenter. Hva der angår vinteranlegget som stod utstilt hos Standard og deretter Oslo Mj-Service, tilhørte dette anlegget i utgangspunktet Standard. Når Oslo Mj-Service overtokk fasilitetene, fikk man låne dette anlegget. Når Oslo Mj-Service senere flyttet fulgte ikke dette anlegget med på flyttelasset, da det som sagt tilhørte Standard. Jeg har siden hørt noen "løse rykter på by"n" at Standard siden har forsøkt å kvitte seg med dette anlegget, men hva som er anleggets skjebne i dag vites ikke..... |
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Svein Sando hadde vel ett? |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
unostha
Nykommer Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
th1
|
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei, Svein hadde en uferdig stasjon med bakepulver! For å få en scene til å se ferdig ut dekket han porøsplater og kryssfiner med et lett dryss bakepulver. Tror dette var på hans fiktive "Dillum-Revsjø" bane. |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Anlegget ble så vidt jeg vet bygget bl.a. av Per Henrik Nilsen, daværende ansatt hos Standard modelljernbaner AS, nå ansatt i NSB og aktiv for NJK. Anlegget var ett av flere anlegg som Standard vekslet på å bruke som blikkfang i vinduet sitt. Nå Standard la ned ble anlegget overtatt av Knut Pedersen som såvidt jeg vet leide det ut til Hovedbanen mj-klubb som i sin tur renoverte utslitte spor og fikk anlegget utstilt på Strømmen storsenter mens de arbeidet med sitt eget "sesam"-anlegg som etter planen skulle overta plassen. Nøyaktig hva som har skjedd med anlegget etter det vet jeg ikke, men det er vel nok av medlemmer av Hovedbanen mj-klubb her på forumet til å få en snarlig avklaring på det spørsmålet tenker jeg Eirik |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har et snøkledd fjell på anlegget mitt:
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Ove I Hagen
Medlem i MJF Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det står fortsatt på storsenteret (i 3 etg) men skal snart inn på Motormuseet for renovering. |
||
jörgen edgar
Nykommer Joined: 04 desember 2006 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hej! Får en svensk vinteranläggning i N-skala vara med här också??? Jag länkar till min bana på Modellrallarens forum: http://www.modellrallaren.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7492
Hälsningar Jörgen |
||
J Edgar
|
||
OleM
Nykommer Joined: 04 juni 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvordan/hva bruker man som snø på et vinteranlegg?
MVH Ole M |
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jörgen Edgar bruker gips og NiM bruker hvitmaling og "snøpulver"
|
||
Bjørn Egil
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |