Etterlysning: Lærebok for linjepersonalet |
Post Reply ![]() |
Author | |
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 desember 2006 at 18:00 |
Jeg har vært heldig og fått tak på "Lærebok for Linjepersonalet, linjearbeid og linjetjeneste, Del 1, Baneoverbyggningen, ILLUSTRASJONER, 1955". Edited by Asgeir - 03 desember 2006 at 18:01 |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har denne tittelen fra 1962, men den har tydligvis et litt annet format, så det er nok ikke den du etterlyser. Ser ikke ut som det skal være vedlegg til denne boka, da den er illustrert. |
|
![]() |
|
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Det var rart at NSB lagde en ny versjon av denne boka etter så kort tid (1955-1962). Tydeligvis var utviklingen i materiellet, utstyr, produkter og hvordan vedlikehold av spor skulle utføres i så stor utvikling at det trengtes. Det hadde kanskje vært morsomt å sammenligne inneholdet i disse bøkene (for oss historie interreserte). Boka jeg søker finnes på biblioteket på jernbane museet, så det ser ut til at jeg må låne. |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Jeg skal se om jeg kan få scannet den og lagt den ut på nettet et eller annet sted hvis det er interesse for det. Jeg er litt usikker på kopirettighetene på slike trykk fra NSB, noen som vet? |
|
![]() |
|
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Tror de gir f når det er snakk om så gammelt materiale. |
|
Tut, tut.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |