En ny modul blir født |
Post Reply |
Author | |
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 oktober 2006 at 15:18 |
Denne modulen debuterte på treffet i Alsfeld, men da kun i grønnmalt finérutgave. Nå er tiden kommet for å gjøre den ferdig. Jeg har brukt blå styrofoam som underlag for landskapet med Woodland Scenics gipsbandasje på toppen. |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja her var du ikke kommet langt? Trodde ikke du var en amatør på modellbygging? Bler bra det der når den bler ferdig.. Vet ikke enda når eg får begynt på Granvin, men så og si alle deler er nå kjøpt inn. Regne med at gamlingen vil lage stillverk til den. |
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette frister til å dra frem endeplatene jeg kjøpte av deg for en uke tilbake å sette igang, men først skal jeg bygge Veggli stasjon og uthus og Drømtorp holdeplass så de må nok vente litt til
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
hm. en modul med masse skog......?
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal modulen brukes som en del av hjemmeanlegget ditt nå du ikke er på treff Tore?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er iallefall ikke profesjonell da Men meningen var vel ikke å skryte så veldig av det lille jeg har bygget, men å komme med et par oppfølgingsbilder etterhvert som verket skrider frem. Andreas : Radius på halvannen meter passer forferdelig dårlig på et hjemmeanlegg, så denne modulen skal stå på utsiden av Grimstad stasjon når jeg har den med på treff, og litt av poenget med den er at den skal ha et innkjørssignal montert på enden lengst bort fra stasjonen.
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Var nå litt ironisk ment da Tore. Ikke dumt å ha et innkjørssignal på den modulen der nei. Kommer til å passe helt flott inn med Grimstad. Mvh Ørjan |
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tore ! Nydelig blir det i alle fall ! Jeg synes trærne fra Faller og Heki blir bedre og bedre. Leste Oktober-nummeret av Model Railroader en oppskrift på løvtrær. Denne kunne jeg tenke meg å prøve. Men i mellomtiden må jeg koble litt...sukk.. MJ-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har tatt frem denne modulen igjen, og fortsetter med "grønskifiseringen". Her er først et gammelt bilde. Legger ut nye bilder snart - tror jeg.
Edited by Mr Bridger - 06 november 2007 at 14:58 |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tore
Fine ting - sandelig fine ting!!!
Jeg henter stadig inspiration.
Modelbanehilsen
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tore, dette var nydelig!
Enig med Dan, dette er ren inspirasjon! |
|
Bergenser
Nykommer Joined: 10 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veldig inspirerende og i tillegg glimrende for oss nybegynnere å få se i detalj hvordan du går frem steg for steg. Er ofte innom hjemmesiden din for å psyke meg opp. Takker. |
|
HO, Norsk, nydesign, digitalt
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for hyggelige ord. Nå gjelder det bare å fullføre med stil
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Museskritt er bedre enn ingen skritt. Nå har resten av modulen fått første "strøk" med grønske.
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Da begynner det å likne noe her. Har fremdeles igjen å sette opp et gjerde på den ene siden av sporet samt mer planting av busker, blomster og trær.
|
|
odin11
Veteran Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Post Options
Thanks(0)
|
jegser dere bruker son gipsrull for å gipse,
hvor får jeg kjøpr det å hvor mye koster det? |
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Gipsrull kjøper jeg på apoteket. Koster 14,-pr. rull tror jeg. Regner med jeg har brukt 2-3 ruller.
|
|
Sigurd
Viderekommen Joined: 16 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nydelige bilder! Som sagt over må jeg få si at her var det mye inspirasjon å hente! Er det furutreet(?) i høyre hjørne på det første bildet (i siste post) også av ferdigfabrikat?
|
|
Hilsen Sigurd
|
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her for eksempel:
|
|
Jolsen
Medlem i MJF Joined: 19 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan nok få kjøpt det i hobbybutikker (MJ), men billigste stedet tror jeg nesten er apoteket. Husker ikke prisen, men jeg har kjøpt mine der. John |
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Nei, det er nok hjemmelaget. Det er Roar Børte i Kristiansand som har laget disse til meg. Det er ståltrådstammer som er malt med en tykk maling. Løvverket er Woodland Scenics Foliage i fargen Confier green : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=501 |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tore
Modulet kan vel beses på Arendaltræffet - I presume?
Mange hilsner
Dan
|
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp, det blir muligens den eneste modulen jeg har med meg denne gangen.
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Det vil jeg glæde mig til
Mange hilsner
Dan Edited by Dan Rasmussen - 30 januar 2008 at 18:14 |
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, det ble jo ikke den eneste modulen jeg hadde med, men her er et bilde av den i drift i helgen iallefall
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |