MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Messingbyggelauget
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Messingbyggelauget

Post Reply Post Reply
Author
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Messingbyggelauget
    Posted: 06 november 2006 at 14:38
Det har vært mange aktive på nettet her i helgen, og undertegnede her ikke vært en av dem.

Tidligere i høst her jeg kommet med uttalelsen om at det jobbes med å utarbeide et messingbygge kurs i Oslo området. I helgen, på lørdag og søndag, ble det første slike kurset holdt. Tilbakemeldingene på kurset var gode, selv om det blir noen justeringer til neste.
Deltagerne bygde opp en G3 vogn under kurset, og selv om kun 1 av dem ble helt ferdig i løpet av kurset, vil resten bli ferdig snart. Så en liten rapport:

På lørdag morgen (før 08.00) gikk jeg ut kulden for å forsøke offentlig kommunikasjon. Etter nesten 1.5 times reise nådde jeg målet. Det var isete og kaldt, men fram skulle jeg. For på lørdag og søndag var det messingbyggekurs. Dette kurset var en generalprøve på kursopplegget for messingbyggekurs.
Kurset er bygget opp på den måten at det er opplæring i basisfunksjoner ved lodding, og underveis bygger man sin egen vogn. Denne gangen var det tre medlemmer fra Kløfta Modelljernbane Klubb som ble tatt opp i ”messingbyggeres laug”
Litt justeringer på kurset må det gjøres, da de som deltok var spredd utover i forkunnskap. En av de store erfaringene er at det kan lønne seg å ha deltagere på noenlunde samme nivå.

Jeg vet at flere her på forumet kunne ønske å delta på et slikt opplegg, og det er planlagt flere kurs. Mer info kommer senere…

PR

(Det kan være det kommer noen bilder, men vi som var der var for opptatt med å ta gode bilder.)
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2006 at 15:07

Hei !

Flott Per Roar   Det er godt du sørger for rekrutteringen. Det er kjempemorsomt å lodde. Holder selv på med 2 stk F-vogner nå, som ble grunnet i helgen. Idag har jeg tenkt å legge på teakfarge og takpapp. Kanskje jeg husker å ta noen bilder også ??

MJ-hilsen fra Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2006 at 15:27
En av deltagerene på kurset hadde aldri bygget en messingmodell før. Det er morro å se at andre, med litt veiledning, klarer å mestre kunsten.
Problemet for mange er at de ikke tørr prøve å bygge selv. Og med noen rundt deg som har bygd før får du gode muligheter til å prøve tingene du ikke tørr gjøre selv.

Det med bilder er noe jeg, og flere andre må huske på å ta flere av. Under det første messingkurset jeg hadde for Kløfta Klubben var redaktøren for MJ bladet der og tok bildene for meg... Så jeg må bli flinkere til å ta noen selv.

PR
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.