NSB EL.18 |
Post Reply |
Author | |
Christoffer
Nykommer Joined: 19 september 2006 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 november 2006 at 17:39 |
Hei Er det noen som vet om noen som fortsatt lager NSB EL18? eller er det noen som er inntresert og selge en NSB EL.18? MVH. Chrsitoffer Lannerstedt |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingen lager NSB El 18 lenger dessverre, såvidt jeg vet. Men både Roco og Marklin har laget modell av loket i AC og DC så det er temmelig lett å finne på bruktmarkedet. Kommer litt ann på om du kjører AC eller DC. Mitt inntrykk er i hvertfall at det er noe lettere å få tak i Marklin sin AC variant, men det selges også Roco lok av og til. Følger man med på MJ - Børsen, qxl, ebay, osv så finner man som regel det man søker etter etter en periode med tålmodighet ligger forøverig en Marklin El 18 ute på qxl nå: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=413449434&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=15701 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Christoffer
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk for infoen
kan man kjøpe et understell som passer til El.18 slik at man kan få bygget om et EL.18 fra merklin? over til den andre typen strøm(huslker aldri hvem av dem det er) |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Likestrøm (DC) er "det andre" Selvfølgelig mulig så lenge kåpene går ann og bytte om, men har aldri hørt om noen som har gjort det da. Det selges Marklin Hamo (Likestrøm) utgaver av samme typen lok som El 18 i et annet design som brukes nede i Europa så et slikt et burde det være mulig å bytte med. Men spørs om dette egentlig er noe særlig å anbefale..... Kan fort bli dyrt når man må kjøpe to lok. Så hvis jeg hadde vært deg og kjørt Likestrøm ville jeg heller prøved å få tak i en El 18 fra Roco. Prøv deg med en annonse på MJ - Børsen så får du se Edited by Andreas - 04 november 2006 at 18:44 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Christoffer
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk Andreas Vet noen hvor mange EL.18 i DC som ble solg eller sånn sirka?
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Her er en El 18 fra Roco i Likestrøm som ble lagt ut på til salgs på Ebay i dag: |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Christoffer
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk Dette har vært til stor hjelp. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |