Modelljernbanetyver tatt . Risikerer 6 år |
Post Reply |
Author | |
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 oktober 2006 at 20:58 |
All heder til politiet som til slutt klarte spore opp gjerningsmannen og -kvinnen(!) NRK Østfold - "Modelljernbanetyver sporet av politiet" All grunn til å tro at hobbyen vår anses å forvalte store verdier. (NB: NiM har ingenting med dette å gjøre!) |
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei, akkurat det skjønte man jo. Det var jo tross alt snakk om et par, og da regner jeg med den ene halvdelen er kvinne. Noe det sikkert ikke er for mye av hos NiM.... Forøvrig var det godt å se at kjeltringene ble tatt. Hilsen Kjetil |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Problemet er heller motsatt... Det er alt for mange som har damer. Og det begrenser mj- og reiseaktiviteten... Men tilbake til saken, hvis halvparten av tyvegodset er solgt, er det kanskje noen her som har kjøpt? Noen som har få pakker tilsendt fra Skiptvedt i det siste? Heine |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det har ligget en del varer på QXL med adresse Skiptvet, uten at dette behøver bety noe. |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
I forhold til at det bor ca 3 mennesker i Skiptvet er det en viss sjans for at det kan ha en sammenheng... Heine |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg regner med at politiet kan klare spore varene - de sitter tross alt med god tilgang til kilden. De som har vært i god tro ved evt. kjøp, kan antakelig gå til krav om tilbakebetaling. Men å bli utsatt for spørsmål om hvorvidt man faktisk hadde grunn til å være i god tro, blir antakelig ubehagelig. |
|
roauk
Veteran Joined: 16 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 119 |
Post Options
Thanks(0)
|
De tre var Lars og meg på vei til NiM-kveld, og vedkommende fra SSB som hadde opptellingen.
|
|
mvh
Ronny "Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!" |
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Modelljernbanetyver tatt . Risikerer 6 år Og jeg risikerer å få toppremie i lotto til lørdag hvis jeg tipper Og odsen er vel omtrent lik..... eller...
Nils |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
tja. Hvis de faktisk har tatt tyvene så er det nå opp til domsstolene.... Hvis verdien var 1 million, så er det jo ganske grovt, og de vil nok dømmes deretter.
Men så blir de løslatt og får erstatning fra det offentlige pga inhabilitet hos dommeren som har et gammel marklin startsett på loftet. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes kanksje man skal roe ned litt. Å poste adresser til folk og insuniere at de driver med tyverier, uten å vite dette for sikkert er ikke spesielt bra....
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
I og med at det vel stadig vekk dukker opp brukt/gammelt märklin fra diverse dødsbo og loftrydninger til salgs fra personer som sjelden ser noe verdi i det så vil jeg nesten tro at akkurat brukt modelljernbane er noe man faktisk kan kjøpe temmelig billig i den tro at selger er en idiot som ikke kjenner verdien... Eirik |
|
admin
Administratorgruppen Joined: 30 oktober 2004 Status: Offline Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
|
Innlegg som inneholdt linker til diverse navn, adresser og brukernavn andre steder er fjernet etter at administrator har mottatt klager fra andre forumbrukere på spekulasjonene linkene kunne legge opp til. -Admin.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det kan jo bli vanskelig å få igjen evt. betalt beløp fra slike kjeltringer. Sånne er vel ikke vant til å gjøre opp for deg ... Det er jo også leit for dem som gjør ærlige kjøp og salg på QXL at nettauksjoner blir et mulig åsted for omsetning av stjålne varer. Jeg forsøker å se karakteren til vedkommende før jeg byr på gjenstander, men i dette tilfellet hadde jo vedkommende nesten bare positive tilbakemeldinger. Håper i hvertfall at eieren får igjen det meste av sitt MJ-utstyr. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, verdien, hva er nå den .. ? Dersom en samler av gammel Märklin (eller annen gammel mj for den saks skyld) er på jakt etter akkurat den modellen, kan en jo oppnå en god pris. Ellers er kanskje de fleste (?) mj"ere etter hvert blitt så bortskjemt med høyeffektsmotorer, digitaldrift, lyd etc etc at det gamle materiellet ikke er like attraktivt lenger ... ? |
|
Bjørn Egil
|
|
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er ikke bare NiM som har flere brukere under samme pseudonym nei.... nimdA- |
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |