Di 8 i modell? |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 august 2006 at 19:00 |
Hei Di 8 i H0 er det sikkert en del av de som kjører norsk som savner i vitrineskapet sitt, er det noen som har peiling på om det er noen produsenter som planlegger å lage denne modellen? Hilsen Andreas PS: Dersom det skulle være noen som har en selvbygget modell av loket i sin samling, hadde det vært gøy om vi kunne få sett noen bilder her på forumet. |
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Det står at modellen er Utsatt til 2002 så det er ikke akkurat oppdatert, og det står vel fortsatt utsatt så ser ikke akkurat det der blei noe prosjekt gutta i Bergen fikk mulighet til å gjennomføre, ettersom de nå skal sikte seg mer innpå smallspormodeller. Men takk for infoen Carl- Frederic |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
En butikk har planlagt å lage en Di8. Men her snakker vi om en dyr utgave i messing, slik jeg har forstått
|
|
A matter of life and death
|
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Ok, med andre ord en modell som ikke passer helt inn i et ungdomsbudsjett Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om man skal se på tidens trend så vil det mest sansynlig dukke opp en økonomivennlig modell i plast før eller senere... Forskjellene i kvalitet mellom plast og messing er ikke så allverdens store nå for tiden. Det produksjonstekniske ved plastmodeller ser og ut til å ha forbedret seg kraftigere den senere tid, særlig i forbindelse med bruk av kinesiske underleverandører slik at man nok vil se fornuftige plastmodeller av det meste etter hvert. Så for de som fortsatt produserer messingmodeller vil det nok være om å gjøre å pøse ut nye modeller så raskt som mulig før plastmarkedet tar dem igjen... Eirik |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hadde du tenkt på noe som passer i et ungdomsbudsjett burde du finne en annen hobby, eller alternativt bytte til Märklin |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe sant det Carl- Frederic Kjører jo Marklin da i og for seg, men det er vel mest skinnesystemet deres jeg benytter meg av. Siden jeg kjører norsk blir det mest Roco, Heljan, Hobbytrade og Lima AC modeller
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg er nok i det samme problemet, men en Di 8 hadde seffølgelig vært noe å ha på et anlegg! Får håpe at det kommer ut i en plast utgave også [hvis det kommer] til rundt 2000 kr, enn et messingsett til 9000 kr!
|
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |