Modelljernbane i nord? |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 juli 2006 at 15:01 |
Jeg og min far skal på rundtur i Nord-Norge og -Sverige og lurer på om noen vet om noen mj-butikker i det området. Vi skal innom Honningsvåg, Tromsø, Narvik (jeg vet om Lokstallen Hobby), Kiruna og Gallivar.
Rettelse: Vi skal kun kjøre gjennom Gallivar, men stoppe i Østersund. Edited by carlf - 14 juli 2006 at 17:35 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sjekk ut butikkguiden bak i Modell og elektronikk eller Mj bladet, det burde stå der. God tur! Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lokstallen er bare åpent Lørdager. Det er en butikk nede ved lokstallen/E6 husker jeg ikke feil har de også noe tog, men mest Rc. Nord for Narvik finner du ikke noe togbutikk. Ellers så er det 2 butikker i Trondheim som selger mj. Vet ikke om det er noen butikk i Kiruna, men det er butikk i Umeå og Luleå http://www.modellrallaren.com/lankar/butiker.shtml |
|
A matter of life and death
|
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ta en telefon til Eivind i Lokstallen Hobby et par dager på forhånd, så åpner han når du er innom Narvik. Modell & Hobby har holdt stengt det siste året pga sykdom. Neste MJ-butikk er Tåg & Hobby i Luleå. men de er til gjengjeld verd et besøk for de som er interessert i svensk MJ, og særlig Malmbanen. (Legger du turen innom Eivind, får du holde i Rocos nye Dm3 i blå utførelse. Snu deg så 180 grader, og du ser 1:1 utgaven...) |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Carl, du får passe på å ta masse bilder fra malmbanen som du kan legge ut her på forumet når du kommer hjem Hilsen Andreas |
|
Hilsen Andreas.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Får vel det... kanskje litt vanskelig når jeg ikke har digital kamera eller scanner, men jeg får se hva jeg får til!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Rettelse: Vi skal overnatte i Østersund. Er det noget av interesse der?
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Innlandsbanen med deres verksted. Står noen damplok og diesel matriell der. Og Type 92 i nabotogene mellom Tronheim og Østersund. Samt EL16/Tåkompaniet på mittlinjen(til og fra Østersund)
Edited by Wickerman - 14 juli 2006 at 22:15 |
|
A matter of life and death
|
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Takk til alle som svarte!
Vi fikk se masse tog, blandt annet IORE i midnatssol! Skal prøve å få til noen bilder på forumet... Det ble ikke noe mj-butikker på meg før Trondheim, men til gjengjeld fikk jeg kommet meg inn i Nidarosdomen og fikk inspiasjon til kirken min! |
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |