Bilder MJF jubileumsmodell |
Post Reply |
Author | ||||
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 april 2005 at 13:19 |
|||
|
||||
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
||||
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei alle interesserte. Glemte å skrive tekst på bildet. Det er tatt i forbindelse med GF i helga på Trondhjemsklubbens anlegg.
|
||||
Arne Heggeseth
||||
ArneGH
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Nok et bilde, men denne gang av nr 447. |
||||
Arne Heggeseth
||||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||||
-TUR-
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Flotte bilder Arne og Svein Reidar! Edited by -TUR- |
||||
-TUR-
Tore Urvik |
||||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei Tore Og takk for sist! Bildene ble ikke helt bra pga, mangel av stativ osv.. Men har nok noen andre bilder, vist folk vil se mer.. Edited by SveinR |
||||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||||
mortenN
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Flotte bilder fra begge to, likte spesielt bilde 1 til ArneGh og bilde 2 til SveinR.
|
||||
-- Morten Nordby --
|
||||
ArneGH
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Arne Heggeseth
||||
ArneGH
Post Options
Thanks(0)
|
|||
|
||||
Arne Heggeseth
||||
et
Nykommer Joined: 05 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei! Flotte bilder! Når kan vi få kjøpe modellen?
Vennlig hilsen Erik. |
||||
Vennlig hilsen
|
||||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei ! Flotte bilder, og en nydelig modell ! MJ-hilsen Tom Lynga
|
||||
Det enkle er ofte det beste...
|
||||
ArneGH
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Her er begge lokkene i 2-span. |
||||
Arne Heggeseth
||||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Bildene er fine de! Det som hadde vært litt interessant å vite er litt om det tekniske, slik som strømopptak, minsteradius, lys, gangegenskaper. koblingstype på tender, trekkraft ol.? Alt dette har vært manko eller problemfyllt på enkelte av Brimalm´s tidligere produkter. - Jeg regner med at "MJF´s tekniske kommité" har spesifisert og testet modellen inngående slik at det produkt som slippes ikke bare er egnet til å ha selskap med mine 6 øvige Brimalm-modeller (på hylla)? |
||||
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Etter det som har fremkommet på generalforsamlingen i trondheim, tviler jeg sterkt på at det har vært noen "komité" fra MJF med på laget. Da ligger det nok helt og holdent på føttene til Brimalm om hvordan denne modellen blir til slutt. Hilsen Kjetil |
||||
et
Nykommer Joined: 05 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei! Jeg har modellen av NSB type 24 (museumsutgaven) fra Brimalm. Jeg er svært fornøyd med modellen, både kjøreegenskaper og detaljer. http://www.brimalm.com/eng/modeller/pic/24b_museum.JPG Jeg har også en NSB type 30 fra NMJ som kjører dårlig har dårlig trekkkraft og enkel detaljering. |
||||
Vennlig hilsen
|
||||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Tja! Det å sammenlikne Type 30 som er en hvitmetallsmodell med en Type 24 av messing, er vel ikke helt rettferdig? Det er etter min mening ikke å "sammenlikne epler og epler" i og med de vel er ment å være modeller i hvert sitt segment? (- Selv om de begge er avhengig av "ekstra ballast" for å kunne trekke noe særlig.) Brimalm "skryter" spesielt av at de har et påkostet drivverk som gjør at de skal ha utmerkede kjøreegenskaper, dette gjør mine forventninger spesielt høye! Jeg sitter selv med 3 utgaver av Type 24 + 3 andre SJ-lok fra Brimalm. Selv om jeg har valgt ut mine modeller blant de mest velkjørende av en lang rekke eksemplarer jeg hadde til disposisjon, så har de alle sine begrensninger mht. strømopptak, krav til minsteradius og sporkvalitet. Nå er dette riktignok ingen lenke om Type 24 og andre lok. - Mine forhåpninger og krav til en Type 31 fra Brimalm er at dette loket blir et velkjørende lok. Derfor håper jeg at MjF har medvirket til som oppdragsgiver ved å spesifisere krav og ved evaluering av prototype før serieproduksjonen starter. Type 31-prosjektet har "lidd nok" om ikke produktet skulle bli helt topp! |
||||
Kjell H.
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Her er vel siste om Brimalms Type 31 klippet fra deres hjemmeside:
|
||||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Det er vel dette som er eneretten. Å få selge modellene i Norge. |
||||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||||
bengtka
Veteran Joined: 16 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 108 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Så teoretisk kan MJF risikere og tilby medlemene "10" jubileumsmodeller fordi resten er solgt utenlands??? Mvh Bengt
|
||||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Det er vel mer snakk om det motsatte... mvh |
||||
Wesley
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei...i stedet for å klikke gjennom en haug med linker spør jeg her: Hva blir prisen? Hvordan og når må den bestilles? Mvh John Wesley Olsen |
||||
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei!
Jeg har ennå ikke sett noen pris på loket og heller ikke sett når og hvordan den bestilles. Det stod et bilde av modellen en liten stund på MJF sin forside og at interesserte skulle ta kontakt med MJF. Bildet og informasjon var imidlertid borte neste gang jeg så på siden.
Kunne godt tenke meg litt inormasjon fra MJF om det du spør om og en god del mer om modellen og variantene.
Informasjonen til medlemene har vært meget dårlig foreløpig. Diskusjonene her på internet har jeg ikke orket å følge med på, mulig det står noe der.
VA |
||||
MVH
VA |
||||
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
I og med at GF bestemte at det nåværende interimstyret ikke skulle befatte seg med jubileumsmodellen så kan ikke MJF gi noen flere opplysninger ang. pris og varianter. Veldig dumt spør du meg for nå kunne MJF ha vært i gang med å ta imot bestillinger på denne flotte maskinen og dermed sørget for at økonomien rundt denne modellen hadde vært en sunn affære. Mvh, Frans |
||||
Hilsen, Frans
|
||||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Ja, det står mye der! Det lokprosjektet er ikke noen liketil affære, selv om Franz ordlegger seg som om det er det... det reiser en mengde spørsmål ved både hva MJF skal drive med som ideell forening, og ved måten prosjektet har vært båret fram på. GF 2005 opprettet en granskningskommisjon for å nøste opp en del uklarheter, som i verste fall kan medføre stor problemer for foreningen. Den legger fram en rapport om saken på ekstraordinær GF i juni. Framfor å opptre som ivrige og ureflekterte konsumenter som ikke kan vente på å svi av oppimot 10 høvdinger for modellen, burde dere kanskje ta dere tid til å lese dere litt opp om saken. De første sidene av denne tråden: http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/forum_posts.asp?TID=593& PN=1 forklarer mye både om saken og om hvorfor den tok av. Dere trenger ikke lese alle sidene for å få med dere hovedpoengene. Siden er bare tilgjengelig for MJF-medlemmer. Hvis du er medlem men ikke har tilgang, send en PM til administrator. Etter ekstarordinær GF vil vel modellens videre skjebne være klar. mvh Henning L Edited by Henning L |
||||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |