Hovedsignaler |
Post Reply |
Author | |
Dagfinn
Nykommer Joined: 08 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 31 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 desember 2004 at 12:10 |
Jeg skulle ha laget meg et hovedlyssignal, det 8-kantede til min H0bane, men vil gjerne har mål på "bakgrunnen", eller hva det kalles, samt skyggetypen rundt selve lyset som også er kantet. Har noen noen tegninger og mål på dette eller disse to som jeg kan få?
Dagfinn |
|
Øystein W
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Benin Status: Offline Points: 70 |
Post Options
Thanks(0)
|
ØW
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er et skjermbilde av en CAD-tegning som skal være nokså nøyaktig. Målene refererer seg til skala 1:87 2-lys signalet er identisk og har samme høyde over skinnetopp til det nederste lyset, du bare "tar vekk" det øverste lyset. Linsene er forøvrig 2,3mm i diameter. |
|
Dagfinn
Post Options
Thanks(0)
|
Dette ser meeeget bra ut Jon Einar. Tusen takk for en flott og skarp tegning. |
|
Dagfinn
Post Options
Thanks(0)
|
Har du CAD-tegninger på "bakgrunnen" på gamle signaler av 1920-tallet??
Noen 2-lys og 3-lys hadde 4-kantet underparti. Dagfinn |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dessverre, jeg aner ikke ikke hvordan de såg ut engang Da må du nok kontakte jernbanemuseet, der er de behjelpelige med å kopiere gamle tegninger har jeg hørt. |
|
Dagfinn
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har foto av dem og kan legge de inn. Det vil ta litt tid. Men selvsagt, andre igjen hadde avrundet underdel også. Bl.a Dombås stasjon hadde dette jeg nevner.
Mvh |
|
Dagfinn
Post Options
Thanks(0)
|
Bilde av Dombås utkjørsignaler, (bak) Dagfinn |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |