Håndomkastere |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 mars 2005 at 15:54 |
Hei! For legging av sporveksler i H0, kunne jeg godt tenke meg å bruke manuelle håndomkastere (slik som mange steder i virkeligheten). Caboose Industries lager noen, men disse er relativt store og ser heller særlig norske eller europeiske ut. Jeg vet at Modellfunktion Burmester lagde noen, men disse gikk ut av produktsortimentet når firmaet fikk nye eiere og byttet navn til Realmodell. Vet noen av dere om noen (små) produsenter som lager fungerende håndomkastere i H0? Edited by Roger |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Modellproduktion i Sverige lager modeller av svenske omkastere, De er 95% like de norske, i hverfall de som her i Bodø. Jeg trur disse fungerer. Jeg har bestillt men ikke fått. (De kommer samtidig som Di 4.) Modellcompagniet er distrubutør i Norge. Spør dem om de fungerer. Weinert har også. De vet jeg fungerer. Dyre men fine og er lagd for å brukes sammen med Pecos penser.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Claes! Er du sikker på at du mener Modellproduktion? Da jeg sjekket siden dems fant jeg bare lok-kåper og fine busser. På hjemmesiden til Tekno Bygg fant jeg derimot noen fine håndomkastere. Dersom de i tillegg virker er jo saken klar. Edited by Roger |
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg har sjekket litt: Håndomkasterne fra Tekno Bygg er statiske og derfor bare staffasje. Finnes det også håndomkastere fra Modellproduktion? Når det gjelder håndomkasterne fra Weinert som skal passe til Peco-vekslene, trenger jeg litt hjelp med prod. nr. Jeg sjekket min "gamle" Weinert-katalog men der kunne jeg bare finne fungerende håndomkastere til smalspor i H0-skala. Av veksel-produkter passende til Peco-skinner, fant jeg bare anvisningstavler med og uten lys. |
|
Med vennlig hilsen
|
Urban Johansson
Nykommer Joined: 20 januar 2005 Location: Sverige Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hej! Växelomläggarna från Teknobygg i H0 är enbart för staffage. Han säljer också växelomläggare i skala 0 (1:45), de är "rörliga". Tänk på att de är gjutna i vitmetall. |
|
Urban Johansson
Sverige |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bilde av en Weinert omkaster i H0 : |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Det ser ut til at Weinert har mye rart, og fint. Noen som vet hvor man får tak i katalogen deres ?? MJ-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ta en titt her: |
|
Bjørn Egil
|
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Er dette den som passer til Peco-veksler, og vet noen i såfall hvilket produktnummer den har?
|
|
Med vennlig hilsen
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har sport Hobbytrain i Drammen om akkurat dette, siden jeg er ute etter det samme. Her er svaret jeg fikk:
Vi har Weinert artikkelnummer: 7226 og 7238 på lager. 7226 er 2 stk. håndomkster med lys kr. 227.- 7238 er 1 stk håndomkaster uten lys kr 38.- Begge er fungerende og vil flytte på seg når vekslen legges over. Jeg vil ikke anbefale at du bruker bare disse til og legge over vekslene da dette er messing som ikke tåler mye. Men de skal finnes håndomkaster uten lyssignalet. Bare omkasteren om dere skjønner. Mulig det var nyhet i fjor. Finner den ikke nå lenger. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener du bare loddet og lodstang eller med den "kassen"? |
|
Claes Lislerud
Post Options
Thanks(0)
|
Skjønner ikke helt hva du mener Thomas.
Jeg mente at jeg har sett tegning på at Weinert hadde en helt manuell omleggere der det kun var loddet med håndtak (som er malt halvt hvit og halvt sort) og stag, slik at man kunne kople dette til en Peco pens. Det vil da være det man ser på bildet utenom den signalboksen som står på sin stolpe og vrir seg etter hvordan pensen ligger. For min del trenger jeg begge deler. 6 med signal (kasse) og 4 uten dvs bare loddklotet og stangen. Edited by Claes Olsen |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |