Skatter fra Jevnakermessa |
Post Reply ![]() |
Author | |
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2135 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: Yesterday at 16:45 |
For 2 uker siden kom jeg helt tilfeldig over et par små skatter blant bruktsalget på Jevnakermessa: 2 stk S&S damplok, ferdigbygget med DCC og lyd, jeg kunne nesten ikke tro det da jeg oppdaget hva jeg hadde foran meg!
Jeg hadde ikke noe valg, men måtte bare ha dem. Murphy jobbet jo selvfølgelig litt overtid den helga, slik at Vipps-betalingen ikke kunne fullføres, men selger var veldig snill og la de til side for meg. I dag fikk vi omsider fullført handelen, da jeg tok en tur til BM86 Modelljernbaneforening og Åpen dag i deres klubblokaler. Jeg er veldig interessert i å vite litt mer om disse modellene. De kommer fra et dødsbo, det ar alt jeg vet. Hvem har bygget dem (det ble vel kun levert byggesett og ikke ferdigmodeller?), ev. eierhistorikk, og ikke minst hvor mange det ble laget av disse byggesettene. Det gjelder type 20 #173 og type 18 #134, begge to i hver sin flotte treeske, regelrette smykker! Takknemlig for all informasjon. ![]() ![]() |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |