Strømaterialer |
Post Reply ![]() |
Author | |
ggranvik ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 16 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 mars 2025 at 11:48 |
Hei, et sikkert ganske basic spørsmål, men har ikke funnet så mye detaljerte tips og råd om emnet. Holder på med å bygge en lang og smal modul som skal passe inn i en bokhylle, først og fremst som et diorama, men som er FREMO-kompatibel i endene - i tilfelle jeg skulle bygge flere moduler etterhvert.
Det jeg plundrer litt med nå er strømaterialer. Hva er egentlig den beste metoden for å feste dette? Pensle ufortynnet trelim på underlaget og bare strø oppå, eller gjøre som med ballast - strø tørt, spraye med "vått" vann og så dryppe på uttynnet lim? Problemet med sistnevnte er at tørt strømateriale bare renner ned fra skråninger (og skråsidene på korkunderlaget for ballastens del). Jeg har begynt med et veldig finkornet strømateriale fra et Woodland Scenic-sett jeg har hatt liggende i mange år, og dette flytter også veldig lett på seg når det sprayes. Etter det første laget tenkte jeg å bruke et mer fiberaktig materiale fra samme sett, kalt "Coarse Turf", og dette er det vel meningen skal ha litt volum for å illudere vegetasjon, så her må man vel kanskje bruke en litt annen teknikk enn på de finkornede materialene? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |