Tillig H0e |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 oktober 2021 at 22:17 |
Hei!
Som alle andre Tilligskinner, er også "gaurd rails'ene" i H0e-sporvekslene også ganske "løse", med det resultat at de kan skli ut og bli borte. Jeg skulle hatt 3 nye, så jeg lurer på om noen vet om disse kan skaffes som reservedeler, og evt. hvilket nummer de har, alternativt om noen også vet hvor jeg kan få tak i slike???
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
I påvente av svar fant jeg ut at jeg skulle prøve en (H0e-) skinnestreng jeg hadde liggende fra Peco. Den er litt smalere og "tvinger"ikke hjulene like mye, men ser ut til å virke ganske bra. For å unngå dette for fremtiden er det sikkert lurt å lime dem på med superlim. |
|
Med vennlig hilsen
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Det viser seg at det er samme type skinnestreng på H0 Tillig Elite som det er på H0e skinnene fra samme produsent. De er nok samme vise som Peco-skinnene, men de er litt bredere. Ved å bytte Guard rakk å til disse, ble mellomrommet mye mindre, og driftssikkerhet bedre. |
|
Med vennlig hilsen
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |