Rørbøyer |
Post Reply |
Author | |
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 mars 2020 at 07:24 |
Noen som vet om det er mulig å få tak i rørbøyer til bruk i Norge?
|
|
hflesche
Medlem i MJF Joined: 15 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det en slik du er på jakt etter?
|
|
Helge F.
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
.- Hvilken diameter skal du bøye?? For små diametre av rør, bruker jeg en wire. Jeg bøyer slik at wiren ikke blir fast i rørbøyen, men bøyer litt om gangen og bruker olje. Du kan bøye veldig tynne rør med en sykkelwire inne i - for eksempel manometerledninger med væskelås til live-steam. Dette er et tips - det er sikkert andre måter å bøye rør på? Det synes jeg er bedre enn en rørbøyer med fast bøyeradius og fast diameter på røret. Rørbøyere for tykkere rør enn 6 mm. rør og 1/4" er OK. - Husk at de må passe til rørdimensjonen.
Edited by Kjell H. - 31 mars 2020 at 11:28 |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Som andre er inne på, er det ikke nevnt noen rørdimensjon.
Da jeg bøyde rør (alu.rør og el.rør i stål) til en kalesje for ørten år siden, fylte jeg de med sand og bøyde rundt et passende tre
|
|
Bjørn Egil
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for gode tips. Ang dimensjoner så er det opptil maks 5mm messingrør.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |