Når kommer EL14? |
Post Reply |
Author | |
Joelles modeller
Viderekommen Joined: 30 oktober 2015 Location: Nederland Status: Offline Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 februar 2016 at 19:05 |
Noen som vet når EL14 kommer fra NMJ? Det er jo naturlig å tro at den modellen kommer også. Ikke det at jeg skal ha den. Bare nyskjerrig.
|
|
Joëlles Modeller
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tipper at den kommer nå NMJ har laget haugevis med Di3 modeller.
Uten å være skråsikker, så tipper jeg dette er neste topline lokomotiv fra NMJ, men når det kommer? Innen 10år :) |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
akselstog
Veteran Joined: 12 august 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 109 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen som vet noe mer om denne modellen?
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det svaret får vi i februar når Nürnberg messen arrangeres - NMJ holder tradisjonelt kortene godt skjult frem til denne.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så lenge NMJ selger Di3 "i bøtter og spann", så kommer det nok ikke noen El14. Det ville være "forstyrrende for omsetningen" dersom de kommer med et nytt lok før Di3 er ferdigsolgt og alle mulige modeller er fremstilt? Da vil alle kunder heller ha den nye modellen.
Dersom modeller av Di3 hoper seg opp på lager (sluttsolgt etter markedet), tror jeg heller på en ny lokmodell.
|
|
akselstog
Veteran Joined: 12 august 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 109 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
På MJ-messen på Skedsmokorset i helgen spurte jeg Knut Moe om hvordan det lå an. Han regnet med at de ville vise prøvestøp på Nürnberg-messen. Det har tatt en del tid å få tegningene gode nok; spesielt er det utfordrende å få detaljene på taket korrekte.
Så NMJ har neppe utsatt El 14 for å selge flere NOHAB-er. Edited by TorsteinS - 08 oktober 2018 at 20:05 |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er merkelig at når NMJ allerede har produsert El14 i Superline, burde de ha underlag for "å få detaljene på taket korrekte"?
Er Superline-modellen så annerledes? Er de korrekte eller helt feil? - Man får tro hva man vil!
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg regner med at han snakket om produksjonstegninger, og da er det vel ganske fundamentale forskjeller mellom en håndlaget messingmodell og en modell satt sammen av støpedeler i plast.
|
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi får bare ta innover oss at Finn og Knut heller ikke vet når modellen er klar. All erfaring tilsier en nitidig prosess i dialogen med produsenten for at "alt skal stemme". At de er nøye på det vet vi fra før. Når den er klar er den klar
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |