Korkunderlag |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 februar 2017 at 17:12 |
Jeg bruker kork under flexiskinner. Er det også vanlig at man legger kork inne i tuneller og fjell, eller evnt andre steder hvor skinnegangen er skjult?
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har ingen formening om hva som er vanlig, men om underlaget er det samme, er det naturlig å føre korken videre.
- Det kan være praktisk for skinnelegging mhp høyden - Det kan ha en effekt i forhold til lyd. - Med de gode ombord-kameramulighetene som finnes i dag, kan det være aktuelt å ballastere også i tuneller . |
|
Bjørn Egil
|
|
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva gjør du?
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hovedpoenget med å bruke kork, er vel støydempning, og det går jeg ut i fra at man trenger i minst like stor grad der togene ikke skal synes. Om det kun er som del av banens overbygning, og man ikke bryr seg om støyen, kan man sikkert bruke noe billigere.
|
|
mikki
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar. Det blir nok kork under hele skinnegangen.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |