Folie |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 516 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 januar 2017 at 08:18 |
Kan man bruke acrylmaling på aluminiumfolie, eller vil det flasse av etter kort tid?
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det vil jeg tro, men det er jo bare å teste selv, er det ikke?
|
|
Svein S
|
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ville brukt en etchprimer først både på messing og aluminium som underlag for malingstrøket.
|
|
Terje V.
|
|
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er selvfølgelig riktig, men noen ganger er det ikke nødvendig å finne opp hjulet mer enn en gang |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, jeg vet ikke det. Det kommer vel an på hvor komplisert det er å sjekke selv. Man lærer ved å gjenta det andre har gjort. Man husker også mye bedre det man selv har testet ut.
Når det gjelder dette konkrete spørsmålet, så tror jeg vel at holdbarheten blant annet er avhengig av hvor mye folien holder seg i ro etter at den er malt. Hvis heftet er svakt, men likevel nok til at det etter påføring forblir der, og ikke trekker seg sammen i klumper ol., kan det vel forbli der i årevis dersom folien ikke utsettes for trykk og press eller på annen måte ikke forandrer form. |
|
Svein S
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |