Mystiske gjenstander i hobbyroteskuffen? |
Post Reply |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 november 2016 at 14:32 |
Jeg driver og rydder litt i hobbysakene mine, i et fåfengt håp av å oppnå illusjonen av en viss kontroll over innholdet. Det var tydeligvis på tide, for her dukket det opp en uåpnet boks med Kløver Vaseline..! Jeg vet at jeg kjøpte den til hobbybruk av noe slag for en god stund siden, men er ikke kar om å komme på hva det var.
Så da spør jeg: Er det noen kreative sjeler der ute som kan bidra med forslag på hvorfor denne ligger blant hobbysakene mine, og hva den kan brukes til? Mest sannsynlig har jeg lest en eller annen forumtråd eller artikkel på nett hvor det ble nevnt at denne var kjekk å bruke til et eller annet, og så har jeg tenkt: "Ahh, dette trenger jeg!", og så har den bare blitt liggende...
Edited by Svein_H - 25 november 2016 at 14:37 |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har brukt vaselin som slippmiddel i støpeformer. Og som tetting i former.
Edited by Håvard H - 25 november 2016 at 18:08 |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det høres veldig kjekt ut Håvard, takk for svar! Hvordan har du påført vaselinen, har du brukt pensel eller svamp, eller er det bare snakk om å gni det ut tynnest mulig i støpeformene?
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
StenR
Medlem i MJF Joined: 19 oktober 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 341 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har alltid liggende en slik boks vaselin i verktøykassa for å "shine opp" tuppen på pensler etter rens...
StenR
|
|
St.Michael
Veteran Joined: 26 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 324 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener det fungerer som vidheftende giftfri smøring på hjulaksler (når du er oppe i hagejernbane-størrelse)
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |