Marklin 32000: var noen så gale? |
Post Reply |
Author | |
ak47s
Nykommer Joined: 24 mai 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 august 2007 at 02:18 |
Jeg oppdaget at Marklin en gang i tiden ga ut en "Milleniumsmodell Platinakrokodille" til ca. 300,000 kr (!)
Og så må jeg jo bare spørre: Var det noen her i Norge som var gale nok til å kjøpe det?
|
|
MVH Rolf V.
|
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var, sålangt jeg kjenner til, bare én som klarte å få tak i en slik her i landet.
MVH
Morten M
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ville vel heller ha sagt "heldig".
Heldig er den som har 300.000 å bruke på modelljernbane. Nå hadde jeg vel neppe vurdert den platinamodellen, selv om jeg skulle ha 300.000. Om jeg hadd 10.000.000 derimot, så muligens...... |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
300.000kr det er skall vi se... det er mye penger tror jeg hadde foretrukket å kjøpe masse ting til tog banen i stedenfor
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
steppen
Veteran Joined: 30 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er kanskje ikke for sent å kjøpe den enda. Den står i hvertfall listet i Viggos prisliste..
|
|
Mvh Stein
|
|
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Man får en god del mj for 300000 ja...
Tenk på det Stian, kunne ha blitt mange gammeltyskere
|
|
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men jeg spørger: Vil han selge - vil han selge? Ville nok ikke være med lett hjerte man skiller seg av med noe slikt. Kommer ikke over en til med det første....
MD(rømmende)H
Morten M
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tjaa for 300 000.... Hadde blitt noen superlinemodeller da... og byggeprosjekter som sysselsetter meg i evigheter
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Mr. Märklin
Viderekommen Joined: 01 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vet om en som har kjøpt den fra tyskland. Det er Amundsen som har kjøpt den (Amundsen hobby)
|
|
Mr. Märklin
Viderekommen Joined: 01 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og det ble jo euro.(!)
|
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå, nesten 10 år senere har prisen steget til en halv mill, skal vi tro prisantydningen i annonsen under. Årlig snittavkastning på 6,7% må sies å være meget bra i investeringssammenheng - hvis det var investering som var hovedformålet da. (Men det var neppe mange som skulle ha dette til "körlok" heller..)
http://www.tradera.com/item/180701/259207114/marklin-32000-millenniumkrokodilen-platinakrokodilen- |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |